تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
تونل برفی ازنا

رشته کوه سر به فلک کشیده اشترانکوه با قلل ۱۳ گانه و بلندی ۴۲۵۰ متر در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان ازنا قرار گرفته و هرساله پذیرای کوهنوردان، توریست‌ها و ایرانگردان و در پاره‌ای موارد گردشگران خارجی می‌شود.

اشترانکوه ازنا، مهد عجایب طبیعی و زاد بوم زبیا‌ترین جانداران و پرندگان مجموعه‌ای بی‌بدیل و بکر از خلقت را به تصویر می‌کشاند و قلل مرتفع آنچهره غبار گرفته آسمان را می‌خراشد تا تابش پرتو آفتاب از لابلای صخره‌ها بر برف‌های هزار ساله‌اش همانند پرنیان خیال هزار رنگ به خود گیرد

اگر اهل کوه، ماجراجویی و اکسیژن کمیاب هستید بسم ا... سفر را با هم شروع می‌کنیم. تونل برفی در دامنه‌های سرسبز اشترانکوه در شهرستان ازنا قرار گرفته، برای رفتن به تونل برفی از هرجای ایران ابتداء به شهرستان ازنا می‌رویم که اشترانکوه سترگ معلوم است.

سپس به میدان راه آهن رسیده و تابلوی راهنما ما را به سمت دهکده گردشگری دره تخت در جنوب ازنا راهنمایی می‌کند. بعد ازطی ۵کیلومتر به روستای دره تخت و دامنه‌های اشترانکوه می‌رسیم و سپس به سمت شرق حرکت کرده تا بعد از گذشتن از روستاهای مختلف به روستای سرسبز کمندان و مردم مهربانش برسیم. بعد از یافتن جایی برای نشستن در کنار رودهای جاری از برف، زیر درختان بید و رفع خستگی و نوشیدن چای و... به سمت دره «ازنادره» حرکت می‌کنیم و وارد آن می‌شویم تا طول دره را به سمت ارتفاعات جایی که برف و تونل برفی در آنجاست بپیماییم.  

برای رفتن به تونل برفی تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری شهرستان ازنا می‌توان یک روزه رفت و برگشت سفر کرد و بهار، تابستان و اوائل پائیز فصل‌های مناسب برای رفتن به تونل برفی هستند. باید گفت شکار در این منطقه مطلقاً ممنوع است.

مطالب مرتبط با تونل برفی ازنا

برچسب ها

  • مکانهای تفریحی لرستان
  • جاذبه های دیدنی لرستان
  • جاهای دیدنی لرستان
  • تونل ازنا
  • ازنا
  • تونل ازنا لرستان
  • تونل ازنا در لرستان

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: