تبلیغات تبلیغات تبلیغات
آبشار سپهسالار

آبشار سپهسالار کرج-جاده چالوس دراستان البرز واقع است. آبشار سپهسالار در كيلومتر ۴۵ جاده كرج – چالوس بعد از پل خواب در منطقه آسارا قرار دارد . در مسير رودخانه منتهي به روستاي سپهسالار آبشارهاي كوچك و بزرگ متعددي وجود دارد كه پس از طي مسير يك الي یک و نیم ساعته قابل دسترسي است. دره شمالي جنوبي رودخانه سپهسالار در جنوب قله هفت‌خان و در حاشيه شرقي البرز غربي است. اين دره از مناطق ييلاقي جاده پر پيچ و خم چالوس محسوب مي‌شود. دره سپهسالار در ابتدا اندكي فراخ و هر چه به آبشار نزديكتر مي‌شويم تنگ‌تر مي‌شود. در نهايت مسيري صخره‌اي است كه در زير شيب‌هاي تند به جناح جنوبي قله هفت‌خان منتهي مي‌شود.

آبشار سپهسالار و امامزاده از ديدني‌ترين نقاط اين جاده است. چمنزارها و باغ‌هاي كوچك و بزرگ نيز در سرتاسر اين دره وجود دارد. از دره سپهسالار تا آبشار در حدود يك ساعت و نيم كوهپيمايي در كنار رودخانه وجود دارد.

آسارا منطقه اي کوهستاني و آبادي هاي آن در دره هاي پرشيب و ناهموار واقع شده است. به دليل کمبود زمين هاي کشاورزي ، مسکوني و سردي و برف گير بودن دره ها و همچنين سختي زندگي به خصوص در فصل سرد سال ، مناطق داراي سکونت دائم بسيار محدود است و از چند روستاي کوچک تجاوز نمي کند . در ميان روستاهاي موجود در اين دهستان ، سه روستاي شهرستانک ، تکيه سپهسالار و آسارا داراي آثار تاريخي ، فرهنگي تپه شنستون ، قلعه دزدبند ، کاخ شهرستانک ، امامزاده سپهسالار ، قلعه ري زمين ، غارهاي ري زمين و سيراچال است .

آبشار زيباي قلهک و يا دربند در دو کيلومتري شمال روستا و در ميان دره اي زيبا و پر ثمر قرار گرفته است و زيبايي هاي طبيعت اين منطقه به حساب مي آيد. رودخانه سپهسالار در دره اي در جنوب قله هفت خان واقع است. دره سپهسالار در ابتدا اندکي فراخ و هرچه به آبشار نزديک تر مي شويم، دره تنگ تر مي شود. در نهايت مسيري صخره اي وجود دارد که در زير شيب هاي تند به جناح جنوبي قله هفت خان منتهي مي شود. همچنين در افسانه هاي محلي آمده است که غاري که در دامنه هاي شمالي آبشار وجود دارد با غار معروف يخ مراد در فاصله اي بسيار دور و در ارتفاعات گچسر و آزادبر در ارتباط است. گم شدن اتفاقي يک خروس محلي در آزادبر و پيدا شدن آن در اين محل نيز برهان اهالي است.

مطالب مرتبط با آبشار سپهسالار

برچسب ها

  • آبشار سپهسالار
  • آبشار سپهسالار در جاده چالوس
  • آبشار سپهسالار جاده چالوس
  • آبشار سپهسالار کرج

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: