تبلیغات تبلیغات تبلیغات
باغ راه ایرانی کیش

پروژه باغ راه ایرانی جزیره کیش که با مساحتی بالغ بر32 هکتار درضلع جنوبی بلوار ولایت, حدفاصل میدان هرمز تا میدان سعدی با هدف ایجاد جاذبه و معرفی فرهنگ اقوام مختلف کشورمان به ساکنان و گردشگران داخلی و خارجی جزیره کیش احداث شده است.

این مجموعه شامل هشت باغ ایرانی و 9 دروازه و اثر تاریخی شهرهای کشوراست که از میدان سعدی با دروازه قرآن شیراز آغاز می شود و در ادامه به ترتیب دروازه سی و سه پل اصفهان٫ دروازه هارونیه مشهد، دروازه رق آباد کرمان، پل دختر لرستان، دروازه ارگ علیشاه تبریز، دروازه طاق بستان کرمانشاه و دروازه های شمیران قرار دارند و در میدان هرمز با نماد سردر باغ ملی تهران به پایان می رسد.

باغ راه ایرانی جزیره کیش طولانی ترین باغ راه کشور و مجموعه ای تاریخی ، گردشگری و تفریحی با 11 آبنما٫ رودخانه ای به طول 400 متر٫ 400 جوی آب و 9 نقاشی دیواری برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی است.

همچنین نماد باغ راه کیش برگرفته از آثارهنری و معماری اصیل ایرانی است که توسط مجید پازوکی هنرمند خوشنویس کیش طراحی وساخته شده است.

دراین اثر زیبا که به ارتفاع 90 سانتی متر٫ عرض 35 سانتی متر و وزن بالغ بر 25 کیلوگرم از جنس برنز و به صورت توپر٫ به تعداد 9 عدد ساخته و در مقابل هریک از دروازه ها نصب شده است هنرمند تلاش کرده با نگارش خلاقانه حروف علاوه برنشان دادن زیبایی و اصالت هنر ایرانی اسلامی٫ لطافت طبیعت و زیباییهای یک باغ ایرانی با انواع گیاهان وپرندگان را در ذهن و چشم مخاطب تداعی کند.

 

مطالب مرتبط با باغ راه ایرانی کیش

برچسب ها

  • باغ راه ایرانی کیش
  • باغ راه ایرانی در کیش
  • باغ راه ایرانی
  • باغ راه ایرانی کیش در بلوار ولایت

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: