تبلیغات
آبشار ناری

این آبشار زیبا که در فاصله 7/5 کیلومتری سی سخت و در جنوب منطقه حفاظت شده دنا واقع شده، با ارتفاع 40 تا 70 متری از دل صخره های کوه دنا سرازیر می شود.
مسير دسترسي به آبشار ناري نيز از منطقه حفاظت شده دنا واقع در سي سخت و از طريق پاسگاه محيط زيست خاريدون است. با سه ساعت کوهپيمايي، از محل پاسگاه به آبشار زيباي ناري خواهيد رسيد. 8 كیلومتر به سمت شمال غرب شهر سی‌سخت واقع در دامنه كوه دنا به دشتی سرسبز كه نمایی از چهار قله اصلی دنا به نام‌های قزل‌قلعه، برج آسمانی، مورگل و قاش‌مستان را برفراز خود دارد خواهید رسید. دراین دشت سرسبز زیردرختان بلوط و بنه می‌توان رقص علفزارها را به نظاره نشست و از ابهت وعظمت قله دنا لذت برد. قله‌ای که اگرچه ازشهر سی‌ سخت قابل مشاهده نیست اما اینجا به راحتی، ما را با دامنه ها و تپه های پر شیبش آشنا و نیزهمراهی می‌کند. برای رسیدن به آبشار دره ناری منطقه‌ای زیبا بنام بن‌ رود وجود دارد که دو آبشار دره ناری و توف شاه در آن قرار دارند.این آبشاردر 6 کیلومتری جنوب منطقه امن حفاظت شده دنا با موقعیت طبیعی ویژه و ارتفاع تقریبی 40 الی 70 متر و آب نسبتاً فراوان خصوصاً در فصل بهار منظره بسیار جالبی را پدید می آورد.

از ۲مسیر می توان به این۲ آبشار صعب العبور رسید. مسير اول كه بيشتر مورد استفاده اهالي سي سخت مي باشد مسير بسيار زيبا و ديدني دره(تنگ) كلنجه و عبور از دشت كپيري مي باشد كه از ميان انبوه باغات دره كلنجه و دشت سرسبز و خاطره انگيز كپيري گذشته و صحنه هايي بديع و رويايي رادر ذهن هر بيننده برجاي خواهد گذاشت.مسير دوم مسيري است كه بيشتر مورد استفاده گردشگران قرار مي گيرد از گردنه خاريدون مي گذرد ( تا نزديكي پاسگاه محيط باني خاريدون را که داراي جاده خاكي است مي توان با وسيله نقليه رفت) سپس پياده وارد مسير دره بنرود می شویم.اين دره دره اي است بسيار زيبا با طبيعتي بكر و دست نخورده و چندين دره عمود بر اين دره زيبا مثل تنگ حرابليو – سيلاري – ناري و ….وجوددارد كه هر كدام از اين دره هاي فرعي داراي طبيعتي بسيار ديدني وبکرهستند.در اين دره حيات وحش بصورت پويا وجود دارد و حيواناتي از قبل گراز ، بز كوهي ، يوز و سياه گوش و خرس وجود دارند كه باعث شدند از طرف مجامع ذيربط جهاني نيز به عنوان زيستكره جهاني اعلام شود.اغلب گردشگران نیز براي دسترسي به اين دره بكر و زيبا مسير گردنه خاريدون را انتخاب مي كنند چون تا نزديكي پاسگاه محيط باني آن با وسيله نقليه قابل دسترسي است و از سر گردنه تا رسيدن به كف دره بنرود نياز به وقت زيادي نخواهد داشت.

مسیر دسترسی به آبشار بسیار فریبنده و راهها مشابه به هم و بسیار صعب العبور است. همراهی راهنما ومجهزات کوهنوردی و توشه کافی بین راه الزامی میباشد وگرنه دشواریهای سنگینی را متحمل خواهید شد. چون آبشار پشت چند تپه دنبال هم فرار گرفته که شیب آنها زیاد است و کل منطقه شبیه به هم، گمراه کننده به انضمام خستگی زیاد میباشد.

مطالب مرتبط با آبشار ناری

برچسب ها

  • آبشار ناری
  • آبشار ناری سی سخت
  • آبشار ناری در سی سخت
  • آبشار ناری در کهگیلویه

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: