از آلمان بیشتر بدانید

جمهوری فدرال آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای پیشرفته جهان است . این کشور که در قاره اروپا واقع شده از شمال با دریای شمال ، دانمارک و دریای بالتیک ، از شرق با لهستان و جمهوری چک ، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه ، بلژیک ، لوکزامبورگ و هلند هم مرز است . آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را داراست و پس از آمریکا و ژاپن سومین قدرت صنعتی جهان است

شهرهای مهم آلمان  .

فرانکفورت ، کلن، دوسلدورف، مونیخ، برلین،هامبورگ

پایتخت آلمان : برلین

جمعیت آلمان : 82،515988 نفر

مساحت آلمان : 357،021 کیلو متر مربع

نوع حکومت آلمان : جمهوری فدرال

زبان رسمی : آلمانی

دین : مسیحی

واحد پول آلمان : یورو

فاصله هوایی تا تهران : 5 ساعت

اختلاف ساعت با تهران : 30/2 -

آب و هوای آلمان : این کشور دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سرد و مرطوب، و تابستان های معتدل بوده و وضعیت خاک آن برای کشاورزی بسیار مناسب می باشد. میانگین دما در ماه ژوئیه بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد در مناطق پست و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در دره‌های محفوظ جنوب است.

تاریخ آلمان: امپراتوری آلمان با تاجگذاری ویلهلم اول، پادشاه پروس به عنوان قیصر آلمان، در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۸۷۱ شکل گرفت. پروس هم از لحاظ مساحت و هم از لحاظ اقتصادی، اصلی‌ترین ایالت امپراتوری آلمان به حساب می‌آمد. پادشاه پروس هم‌زمان امپراتور آلمان و نخست‌وزیر (صدراعظم) پروس هم‌زمان صدراعظم آلمان نیز بودند. البته نخست‌وزیر، حتما نمی‌بایست یک پروسی باشد.

در سال 1888 بعد از ویلهلم اول فردریش سوم برای 100 روز بر تخت امپراطوری تکیه زد و سپس ویلهلم دوم در همین سال، پادشاه پروس و امپراتور آلمان شد. بعد از شکست آلمان در جنگ جهانی اول و برکناری ویلهلم دوم، پروس بعنوان یک ایالت آزاد اعلام موجودیت کرد. به این برهه از تاریخ آلمان امپراتوری دوم یا رایش دوم گفته می‌شود، زیرا که این دوران پس از امپراتوری مقدس روم و قبل از قدرت گیری نازیها که به آن رایش سوم می‌گویند، در کشور آلمان رخ داده است. با رشد ملی‌گرایی آلمانی اتوفون بیسمارک توانست حکومتی فدرالی همراه با مجلسی به نام رایشز تاگ تشکیل دهد که به طور رسمی، کابینه آن فقط توســــــط یک نفر بعنوان صدر اعظم که خود بیسمارک بود اداره می‌شد.

با قدرت‌گرفتن نئـو‌نازی‌ها در آلمان، هرمن گورینــگ از طرف هیتلر، نخســـت‌وزیر پروس شد. هیتلر به این ترتیب می خواست ‌خودمختاری را در پروس و سایر ایالت‌ها لغو کرده و حکومتی متمرکز که از برلین فرمانروایی می‌شد، تشکیل دهد. آدولف هیتلر به عنوان رایش سوم، جنگ جهانی دوم را با حمله آلمان به لهستان در سپتامبر 1939 آغاز کرد. این جنگ تا خودکشی وی و تسلیم آلمان نازی در ۸ مه ۱۹۴۵ ادامه یافت. پس از جنگ جهانی دوم و تقسیم آلمان بین نیروهای متفقین، شورای کنترل متفقین نام پروس را با این بهانه که پروس آغازگر دو جنگ جهانی بوده از جغرافیای آلمان و جهان حذف کرد، بدون اینکه در نظر گرفته شود که ریشه‌های نئو‌نازیسم در خارج پروس شکل‌گرفته و قلب دموکراسی‌خواهی، بارها در پروس تپیده است. تجزیه آلمان به دو کشور شرقی و غربی 55 سال بطول انجامید تا اینکه در ۳ اکتبر ۱۹۹۰ با پیوستن نواحی جمهوری دموکراتیک آلمان به جمهوری فدرال آلمان، اتحاد رسمی آلمان شرقی و غربی اتفاق افتاد

جغرافیای آلمان.

آلمان در قاره اروپا واقع شده و از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوییس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند هم‌مرز است. مناطق کوهستانی این کشور بسیار کم است. قسمتهای مرکزی آلمان، فلات مرتفعی است که هر چه به سمت جنوب پیش می رود، برارتفاع آن افزوده می شود و سرانجام به ناحیه باواریا و کوههای آلپ در مرز اتریش منتهی می شود.کوههای هم مرز این کشور با اتریش مکانی مناسب برای اسکی و کوه نوردی است

صنایع مهم آلمان.

آلمان پرجمعیت ترین و بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا و پنجمین قدرت اقتصادی جهان است. قلب صنعتی آلمان در منطقه "روهر" جائی که استخراج سنگ آهن، زغال سنگ و تولید فولاد رواج دارد، قرارگرفته است. سایر مناطق صنعتی آلمان در اطراف مونیخ و اشتوتگارت می باشند. صادرات آلمان شامل اتومبیل، ابزارآلات الکترونیکی و صنعتی و طیف گسترده ای از کالاهای مصرفی و مواد غذایی می شود. صنایع ماشین سازی این کشور بسیار موفق و پر رونق است. کارخانه عظیم ماشین سازی بنز در ...... و ب.ام.و در مونیخ آلمان قرار دارند. آلمان هم اکنون یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است و موتور اقتصادی حوزه‌ی پولی یورو محسوب می‌شود.

غذای معروف آلمان: غذای مورد علاقه مردم آلمان نوعی سوسیس سرخ شده با آبجو است.

سوغات آلمان: شکلات

جاذبه های گردشگری آلمان

 

صخره Rügen

 

رود راین

راین بین دکوبلنز و بینگن روان است این رودخانه مسیر خود را از بین تپه های شیب دار پوشیده از درختان انگور و قلعه ها و خرابه های مختلف طی می کند. این رودخانه از زمانهای گذشته شاهراه حیاتی تجارت با مرکز اروپا بوده است.

 

 

کلیسای بانوی ما


واقع در شهر درسدن، Frauenkirche (کلیسای بانوی ما) یک کلیسای پروتستان است که به طور کامل در طول جنگ جهانی دوم نابود شد. این بنا پس از بازسازی کامل در سال 2005 بازگشایی شد. پس از گشایش مجدد، این کلیسا بسیار مشهور و به یکی از جاذبه های گردشگری درسدن تبدیل شد. باراک اوباما در سال 2009 از این بنای بسیار مشهور بازدید کرد.

 

 

Lindau


شهرستان تاریخی Lindau در نزدیکی مرزهای اتریش، آلمان و سوئیس در بخش شرقی دریاچه کنستانس (Bodensee) واقع شده است.
جمعیت این شهر در حدود 3000 نفر است و درون شهر مملو از ساختمان های قرون وسطائی چوبی نیم الوار و مستحکم می باشد. این شهر یک جاذبه توریستی محبوب بشمار می رود.

 

 

 

کلیسای جامع کلن


این بنا بزرگترین کلیسای گوتیک در آلمان و قدمتی چند صد ساله دارد. ساخت آن به سال 1248 باز می گردد و پس از 600 سال این کلیسا تکمیل و قابل استفاده شده است. هم اکنون این کلیسا مقر اسقف اعظم کاتولیک کلن است.

 

 

دروازه Holstentor

Holstentor
یکی از دو دروازه شهر باقی مانده از شهر لوبک است. ساخته شده در 1464، این دروازه در حال حاضر به عنوان موزه استفاده می شود. این دروازه از جاذبه های مهم گردشگری آلمان می باشد.

 

 

دروازه براندنبورگ

 دروازه براندنبورگ تنها بازمانده شهر برلین و نمادی از الحاق شرق و غرب برلین است. این دروازه در قرن 18 بنا شده است

 


 

 

مطالب مرتبط با از آلمان بیشتر بدانید

برچسب ها

  • آلمان
  • Germany
  • برلین
  • کشور آلمان
  • گردشگری آلمان
  • جاذبه های گردشگری آلمان
  • دیدنی های آلمان
  • سوغات آلمان
  • فرانکفورت
  • کلن
  • دوسلدورف
  • مونیخ
  • هامبورگ
  • Rügen
  • رود راین
  • Frauenkirche
  • Lindau
  • Holstentor
  • براندنبورگ

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: