از تایلند بیشتر بدانید

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه‌جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه‌است.

زبان رسمی کشور تایلندی، پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود ۹۵ درصد مردم بودایی است.

 

 

اطلاعات لازم برای سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند :

اواسط اکتبر تا اواخر فوریه بیشترین گردشگر وارد تایلند می شوند. در این بازه زمانی ظرفیت اکثر هتل ها تکمیل است و علت این مساله شرایط مطلوب آب و هوایی و همزمانی با مراسم سال نوی میلادی است. ماه های جولای و آگوست هم در رده بعدی قرار دارند. در این ماه ها هم تایلند مقصد تعداد زیادی از گردشگران است.

آب و هوا :

برای تایلند می توان سه فصل آب و هوایی تعریف کرد:

1.     فصل گرم که از ماه مارس شروع شده و تا ماه می ادامه دارد. میانگین دما در این ماه های سالبالای ۳۰ درجه سانتیگراد است. بارش های پراکنده ای هم دیده می شود. آوریل گرمترین ماه این فصل می باشد.

2.     فصل بارانی که از اواخر ماه می شروع شده و تا نوامبر و حتی دسامبر ادامه دارد.

3.     میانگین دمایی در این فصل ۲۹ درجه بوده و رطوبت تا ۹۰% خواهد بود.

4.     فصل سرد که شامل ماه های نوامبر تا فوریه می شود. دما در این ماه ها بین ۲۶ تا ۲۹ درجه بوده و در بعضی شهرها تا ۵ درجه هم می رسد.

ساعات اداری :

دفاتر دولتی دوشنبه تا جمعه از ۸:۳۰ صبح تا ۱۶:۳۰ دقیقه مشغول به کارند. البته ساعت ۱۳ زمان ناهار است. سایر مشاغل عموما از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر کار می کنند. فروشگاه ها معمولا از ۸ صبح تا ۷شب هفت روز هفته باز هستند. مراکز گردشگری هم اغلب ۸:۳۰ تا ۴ بعدازظهر کار می کنند.

خدمات پزشکی :

در صورت نیاز به خدمات پزشکی می توانید با شماره های ۱۶۹۹ یا ۱۱۵۵ ( پلیس گردشگری ) تماس بگیرید. البته باید ذکر شود که اپراتور های این سیستم ها به خوبی نمی توانند انگلیسی صحبت کنند و اعزام آمبولانس ها هم خیلی زمان می برد. در کل بهتر است با سفارت یا کنسولگری تماس گرفته شود.

برق :

اغلب مراکز به جز تعدادی از هتل های خیلی لوکس ولتاژشان ۲۲۰ ولت بوده و پریزهایشان دوشاخه فلت می باشد.

مالیات :

هتل ها ۷% مالیات بر ارزش افزوده دولتی و ۱۰% حق سرویس دریافت می کنند. رستوران های هتل ها هم ۸٫۲۵ % مالیات دولتی به صورت حساب اضافه می کنند.

انعام :

 اگر روی صورت حساب شما حق سرویس اضافه نشده بود، پرداخت ۱۰ تا ۱۵ % انعام برای خدمه رضایت بخش است. در فروشگاه های محلی نیازی به پرداخت انعام نیست ولی خدمه هتل ها و فرودگاه ۵۰ بات انعام می گیرند. اگر به رانندگان تاکسی انعام دهید باعث خوشحالی آنان خواهید شد.

آب :

به هیچ وجه از آب لوله کشی در تایلند جهت نوشیدن استفاده نکنید حتی در هتل های بزرگ . هتل ها معمولا بطری آب برای شما در نظر می گیرند که می توانید از آن ها برای نوشیدن و مسواک زدن استفاده کنید. اغلب رستوران ها بطری های آب سرو می کنند و یخ ها را هم از آب های جوشیده شده تهیه می کنند اما بهتر از برای اطمینان راجع به کیفیت آب سوال کنید.

سرویس بهداشتی :

اغلب مراکز بزرگ، هتل ها و رستوران ها سرویس بهداشتی دارند. برای دستمال در سرویس بهداشتی باید ۵ بات پرداخت کنید.

شهرهای مهم تایلند:

بانکوک

نام کامل بانگکوک به عنوان بلندترین نام یک مکان در دنیا در کتاب رکودهای گینس ثبت شده است. بانگکوک نام قدیمی این شهر است و بیش از ۲۰۰ سال است که نام رسمی آن کرونگتپ تغییر یافته است ولی خارجی ها هنوز هم از نام بانگکوک استفاده می کنند در حالی که امروزه بانگکوک نام یکی از مناطق این شهر می باشد. این شهر در کرانه شرقی رود چائوفرایا در نزدیکی خلیج تایلند قرار دارد. این شهر پایتخت ملی تایلند شناخته می شود.

 

مرکز خرید Sukhomvit و تلالو آسمان خراش ها به بافت سنتی و قدیمی این شهر که ریشه در آئین بودایی دارد، ظاهری مدرن بخشیده است. هنگامی که مابین معبد ها مشغول قدم زدن هستید، تنفس هوای تازه و عطر نارگیل آرامش خاصی به شما می بخشد. همچنین تماشای خانواده هایی که شب ها در کنار میدان Sanam Luang  مشغول بازی با بادبادک های رنگی اژدها هستند از جاذبه های منحصر به فردی است که فقط در بانگکوک می توان یافت.

 

پاتایا

 یکی از مهمترین مناطق توریستی این کشور با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی به حساب می آید.

 

 

پاتایا در گذشته یک شهر کوچک ماهیگیری بوده است که با گذشت زمان به یک استراحتگاه بین المللی تبدیل شده است. باغ های کنار دریا، رستوران های سوپر لوکس و چشم اندازهای بی نظیر  از ویژگی های این مقصد گردشگری خانوادگی است. پاتایا یکی از مکان های مناسب برای گذراندن دوران بازنشستگی است.

 

سامویی

هزار کیلومتری جنوب بانگکوک جزیره ای واقع شده در دنیا آن را بیش از همه به تنوع نارگیل آن می شناسند. با اینکه بزرگترین منبع درآمد سامویی از گردشگری است اما هنوز هم برداشت نارگیل در تپه های اطراف ساحل جزیره انجام می شود.  در سامویی کافی است با اجاره یک قایق در پارک دریایی Ang Thong  از تماشای کوه های آهکی پوشیده شده با جنگل های بارانی برآمده از دریای فیروزه ای لذت ببرید.

 

کرابی

کیلومتری جنوب بانگکوک و ۱۶۵ کیلومتری شرق پوکت، برای بسیاری از گردشگران کرابی به مقصدی جذاب تر از پوکت تبدیل شده است. تعداد زیادی از گردشگران فقط برای رفتن به کرابی تایلند را انتخاب می کنند و مابقی هم کرابی را در برنامه سفر خود قرار می دهند. اتوبوس های روزانه ای بین پوکت و کرابی همیشه در رفت و امد هستند. ساحل Rairay و اقامتگاه های اطراف آن یکی از زیباترین مناظر ساحلی به حساب میایند که از مرکز شهر کرابی حدود ۴۵ دقیقه فاصله دارند.  Khlong Muang است

 

 

پوکت

 درجنوب غربی بانگکوک Bukit که به معنی تپه است گرفته شده

 پوکت جزیره ای است که از تپه های سبز باشکوهی تشکیل شده است.

بهترین راه دیدن مناظر دیدنی جزیره، گشت زدن در جاده صخره ای،  استفاده از سافاری فیل ها به سمت جنگل یا استفاده از تور استثنایی کایاک روی دریاست.

در فصل غیر بارانی پوکت بهترین وضعیت خود را دارد: ساحل شنی زیبا، آب گرم، امکان غواصی و موج سواری و بهترین غذاهای دریایی تایلندی البته با قیمت خیلی بالا.

 

 

 

مطالب مرتبط با از تایلند بیشتر بدانید

برچسب ها

  • پوکت
  • پاتایا
  • بانکوک
  • راهنمای سفر به تایلند
  • تالند
  • گردشگری تایلند
  • سفر به تایلند
  • دیدنی های تایلند
  • جاذبه های گردشگری تایلند
  • بهترین زمان سفر به تایلند
  • ساموئی
  • کرابی
  • گردشگری سامویی
  • گردشگری پوکت
  • گردشگری کرابی

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: