تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
آیکونسیام بزرگ‌ ترین جاذبه‌ جدید بانکوک

آیکونسیام، بزرگ‌ترین مرکز خرید بانکوک به‌شمار می‌رود که با هزینه‌ای بالغ بر ۱,۶۵ میلیون دلار در مساحت ۷۵۰ هزار متر مربع ساخته شده است.

آیکونسیام (Iconsiam)،‌ بزرگ‌ترین جاذبه‌ی جدید بانکوک است که بالاخره درهای خود را به روی مردم باز کرد. این مرکز خرید با هزینه‌ای بالغ بر ۱,۶۵ میلیون دلار در مساحت ۷۵۰ هزار متر مربع به‌عنوان فضایی برای خرده‌فروشی، غذاخوری، سرگرمی و فضای مسکونی ساخته شده است. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان این مرکز، اینجا بزرگ‌ترین پروژه تجاری تایلند تا این لحظه بوده است. خوب چرا این همه سر و صدا برای یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ تایلند به پا شده است؟

در بانکوک، فضاهای خرده‌فروشی شامل هر چیزی حتی باغ‌ و پارکینگ‌ هستند و طبیعتا آیکونسیام نیز از این قاعده مستثنی نیست و فقط شاید بزرگ‌تر از بقیه باشد.

در هشت طبقه‌ی این مرکز خرید بیش از ۱۰۰ رستوران و ۷۰۰۰ برند تایلندی و بین‌المللی از جمله اولین فروشگاه اپل به چشم می‌خورد. اولین فروشگاه تاکاشیمایا (از فروشگاه‌های معروف ژاپنی) و بزرگ‌ترین فروشگاه اوریجینال آدیداس نیز مشغول به فعالیت هستند. در بخش «آیکون‌لوکس» (Iconluxe)، خریداران می‌توانند از بهترین و معروف‌ترین برندهای جهان نظیر لویی ویتون و هرمس خرید کنند.

علاوه‌بر خرید نیز فعالیت‌های متعددی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. بخش «سوک‌سیام»‌ (SookSiam)، یک محوطه موضوعی بزرگ ۱۶ هزار متر مربعی است که در طبقه‌ی همکف قرار دارد و هدفش اشاعه هنر و فرهنگ و غذاهای ۷۷ ایالت تایلند است و بازار شناور کوچکی نیز دارد.

پارک ریور (در فضای باز با مساحت ۱۰ هزار متر مربع،‌ یک فضای عمومی در کنار رودخانه است) و بزرگ‌ترین آب‌نمای آسیای جنوب‌شرقی نیز در این مجموعه به چشم می‌خورد. آثار هنری و معماری که در همه بخش‌های این مرکز وجود دارد، به دست بیش از ۱۰۰ هنرمند تایلندی و بین‌المللی تهیه شده است.

این پروژه‌ی بزرگ هنوز کامل نشده است. یک سینمای IMAX قرار است در ماه دسامبر افتتاح شود. در ژوئیه ۲۰۱۹، ‌یک تالار بسیار بزرگ برای برگزاری همایش‌های شهری به افتتاح می‌رسد. موزه ریور بانکوک (River Museum Bangkok) نیز سال آینده آماده می‌شود و میزبانی برترین نمایشگاه‌های گردشگری جهان را برعهده خواهد داشت. در واقع، مجموع این دلایل باعث شده است که توسعه دهندگان این مرکز، عنوان «مگا مال» را بر «مال» ترجیح دهند. مدیر آیکونسیام می‌گوید:

آیکونسیام، یک مقصد محسوب می‌شود و صرفا مرکز خرید یا یک مرکز چند منظوره نیست؛ این مرکز حاصل تلاش خلاقانه‌ای است که قلب هزاران تایلندی را به هم پیوند داده است.

همچنین دو برج مسکونی نیز در این مرکز وجود دارد. یک برج ۷۰ طبقه‌ای که ۳۷۹ واحد دارد و یک برج ۵۲ طبقه‌ای که ۱۴۶ واحد سوپر لوکس دارد که کاری از مجموعه‌ی ماندریان اورینتال است. قیمت یک اتاق دوخوابه در این برج از ۲,۵۸ میلیون دلار شروع می‌شود.

این پروژه نیز با حجم زیادی از انتقادات مواجه بوده است. در کل زمان ساخت این مرکز، بسیاری معتقد بودند وقتی میانگین مردم ساکن در بانکوک قدرت خرید ندارد،‌ پس چه نیازی به یک مرکز خرید دیگر وجود دارد. به هر حال اگر روز افتتاحیه، ملاک باشد، (در ۱۰ نوامبر به روی عموم مردم باز شد)، پس این مرکز با مشکل کمبود مشتری مواجه نخواهد بود. هزاران نفر از مردم تایلند و گردشگران خارجی از این قضیه استقبال کردند و جای سوزن انداختن نبود. طبق اعلام اپل، صدها نفر در طول شب بیرون مغازه‌ آن‌ها در آیکونسیام صف کشیده بودند تا صبح شنبه جزو اولین مراجعه‌کنندگان این فروشگاه باشند.

موقعیت جغرافیایی این مرکز خرید نیز در نوع خود قابل توجه است. این پروژه در Charoen Nakhon Road در امتداد رودخانه چائو فرایا قرار دارد و این منطقه مملو از مغازه‌های سنتی و کسب و کارهای کوچک است. علاوه‌براین، هتل‌های لوکس هم در این منطقه به چشم می‌خورد و به لطف محل‌های جدیدی نظیر هنرهای کنار رودخانه و فضاهای غذاخوری، هر روز توجه مردم بیشتری را به خود جلب می‌کند.

از جنبه‌های منفی این مرکز می‌توان به افزایش ترافیک در این منطقه اشاره کرد که باعث مسدود شدن خیابان‌های منطقه‌های خرده‌فروشی سنتی در بانکوک شده و درعین حال، به افزایش قیمت ملک در این محدوده دامن زده است.

 

مطالب مرتبط با آیکونسیام بزرگ‌ ترین جاذبه‌ جدید بانکوک

برچسب ها

  • آیکونسیام بانکوک
  • آیکونسیام
  • آیکونسیام در بانکوک
  • مرکز خرید آیکونسیام
  • Iconsiam
  • Charoen Nakhon Road
  • رودخانه چائو
  • جاذبه های بانکوک
  • خرید در بانکوک
  • مراکز خرید بانکوک
  • دیدنیهای بانکوک
  • River Museum Bangkok
  • پارک ریور
  • SookSiam
  • Iconluxe

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: