تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
معبد بودایی فرا سینگ

معبد بودایی سینگ فرا یک معبد بودایی است که در چیانگ مای شمال تایلند قرار دارد. این معبد در بخش غربی مرکز شهری قدیمی چیانگ مای واقع شده است که با دیوارهای شهر و خندق آبی احاطه شده است. ورودی اصلی این معبد توسط شیر محافظت می شود. معبد در انتهای خیابان  اصلی  چانگ مای قرار دارد.

در این معبد یک مجسمه بسیار مهم بودا قرار دارد که منشاء این مجسمه مشخص نیست اما طبق افسانه ها این مجسمه در معبدی ماهابودهای هند قرار داشته است.

از این مجسمه دو تایی دیگر هم وجود دارد که که ادعا می شود بودای مقدس هستند. یکی از آنها در موزه ملی بانکوک نگهداری می شود و دیگری در شهر Nakhon Si Thammarat قرار دارد.

اداعا شده که سر مجسمه در سال 1922 دزدیده شده است و احتمالا این مجسمه یک کپی از مجسمه اصلی باشد (شاید فقط سر آن). هر سال در سراسر جشن Songkran مجسمه بودا در خیابان اصلی شهر عبور داده می شود که طی آن تماشاگران با آب پاشیدن به آن در واقع به بودا احترام می گذارند.

معبد Wat Phra Singh در سال 1345 توسط پادشاه پای یو  (Pa Yo) ساخته شده است. این معبد به سبک کلاسیک و در یک ساختمان هشت ضلعی بنا شده است که در سال های بعد ساختمان های پر زرق و پر و عمارت های کلاه فرنگی دیگر به این مجموعه اضافه شده است. در سال 1367 مجسمه بودا به این معبد آورده شد.

در اطراف این معبد در عمارت های کلاه فرهنگی خدمات ماساژ به زائران ارائه می شود و همچنین دکه های فروش قهوه نیز به وفور یافت می شود.

در سراسر سال های 1578 الی 1774 در حکومت لانا این معبد به حال خود رها و به شدت تخریب شد. در سال 1782 زمان حکومت پادشاه کاویلا (Kawila) که فرمانروای چیانگ مای نیز شد، معبد بازسازی شد. جانشین بعدی Wihan Lai Kham را تعمیر و بازسازی کرد و همچنین کتابخانه ی زیبای معبد را کاملا مرمت کرد

درست پشت این معبد کلیسای کوچکی قرار دارد که به لحاظ معماری بسیار زیبا و قابل تحسین می باشد. این کلیسا با قابهای نگا (naga ) (مار) طلایی و سلطنتی شگفت انگیزی که در داخل آن قرار دارد، به روی زائران باز است.

مطالب مرتبط با معبد بودایی فرا سینگ

برچسب ها

  • معبد بودایی فرا سینگ
  • معبد فرا سینگ
  • Wat Phra Singh
  • Thammarat
  • Pa Yo
  • Chiang Mai

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: