تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
اعجاز ناپیدای اردن، جواهر خاورمیانه را دریابیم

برخی افراد شاید با شنیدن اینکه اردن تنها 10 میلیون نفر جمعیت دارد، حتی به این که اردن می‌تواند جاذبه گردشگری باشد فکر هم نکنند. اما باید بگوییم که گردشگرانی که اردن را مقصد سفر خود انتخاب کرده‌اند، شگفت زده شده‌اند. از چشم انداز طبیعی تا عجایب جدید جهان و جاذبه‌های مذهبی همه در کنار هم اردن را به جواهری در میان خاورمیانه تبدیل کرده است. در اینجا دلایل مهمی که سفر اردن می‌تواند برایتان جذاب باشد ارائه شده است. شاید این‌بار، اردن مقصد سفر بعدی شما باشد!

پترا، یکی از عجایب جدید جهان!

برای شروع بهتر است به پترا برویم. پترا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری اردن است.

 این شهر تاریخی و باستانی در جنوب اردن واقع شده است. پترا در میان مردم محلی به «شهر سرخ» معروف است که این نام به علت رنگ سرخ سنگ و خاک این منطقه است. ورودی نفس‌گیر این شهر در انتهای یک راهروی سنگی واقع شده است. پترا در گذشته پایتخت اقوام باستانی نَبَطی‌ها بوده است. پترا در سال 312 قبل از میلاد ساخته شده و امروزه یکی از میراث جهانی یونسکو است. امروزه این شهر را جزو عجایب جدید جهان شمرده‌اند

مهمانوازی مردم اردن در میان جهانیان مشهور است.

اگر بخواهیم تنها یک دلیل برای سفر به اردن بیاوریم، مهمانوازی و مهربانی اردنی‌هاست. مردم اردن همیشه لبخند به لب دارند و در هر لحظه برای کمک به شما آماده هستند. به ما اعتماد کنید. از مهمانی در کشور اردن لذت ببرید. آماده باشید دعوت‌های بسیاری برای شام یا چای دریافت کنید

تمام کشور در امنیت به سر می‌برد.

اردن برخلاف اینکه در منطقه قرمز جغرافیایی واقع شده ، به راحتی خود را از مشکلات منطقه خلاص کرده است. اینجا کاملا امن است. به شما اطمینان می‌دهیم که می‌توانید به صورت یک گروه گردشگری یا به صورت انفرادی در مرکز یا اطراف این کشور سفر کنید. در این کشور مسافران و گردشگران غریبه نیستند. سفارت انگلیس اعلام کرد که در سال 2015 بیش از 60 هزار و 820 بریتانیایی از اردن بازدید کردند

غذاهای اردن!

غذاهای عربی چیزی بیش از فلافل و حمص هستند. برخی از غذاهای سنتی اردن طرفداران بسیاری در جهان دارد. این غذاها بسیار سالم هستند و اغلب فقط در کشور اردن یافت می‌شوند. اگر مهمان یک خانواده اردنی شده‌اید، آماده باشید که خیلی بیش‌تر از ظرفیتتان بخورید. منسف و مقلوبه که شامل برنج و گوشت هستند، را حتما باید امتحان کنید. اگر خیلی خوش شانس بودید و در تابستان به اردن رفتید، سالادهای رنگارنگ تازه مانند تبوله را هم امتحان کنید. حالا باید بگوییم که اگر عاشق غذا خوردن هستید، اردن بهشت شماست، زیرا قیمت غذا حتی در یک رستوران لوکس هم نسبت به منطقه ارزان است اما در نظر بگیرید که قیمت نوشیدنی در اردن بسیار گران است

امّان، مرکز هنر و فرهنگ خاورمیانه!

اردن به تعداد زیادی از مردم جنگ زده‌ی کشورهای اطراف پناه داده است. این کار باعث شده که هنرمندان عراقی، سوری، فلسطینی در کنار هنرمندان اردن قرار بگیرند و به نمایش تمام و کمال هنر خاورمیانه بپردازند. اگر به هنر شرق علاقه دارید به نظر جایی بهتر از امّان برای دیدن این همه هنر در کنار هم وجود ندارد.

همزیستی صلح آمیز مذاهب!

گرچه اکثریت جمعیت اردن مسلمان هستند اما در شهرهای مانند Madaba و Fuhais جوامع مسیحی را خواهید یافت که سالیان سال است که در این منطقه سکونت دارند. شما در کنار مسجد، کلیسای جامع خواهید یافت و این برای درک اینکه مذاهب چقدر در این کشور در صلح هستند، کافی ست. صدای زنگ‌های کلیسا در زمان اذان به صدا در می‌آیند!

اردن گزینه‌ها مختلفی برای بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهد.

اردن براساس بودجه‌ی شما خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. از هتل پنج ستاره و بسیار لوکس گرفته تا هاستل‌های سطح پایین در این کشور به گردشگران خدمات عرضه می‌کنند. شما می‌توانید با کمترین دغدغه‌ی مالی به این کشور سفر کنید.

«اهلا و سهلا» - به اردن خوش آمدید!

اردن به منظور جذب گردشگران به بیش از 130 کشور اجازه ورود بدون ویزا داده است. این به شما امکان این را می‌دهد که هر زمانی که تمایل داشتید برای سفر به اردن برنامه‌ریزی کنید (البته متاسفانه ایران جزو 130 کشوری که اردن سیاست تسهیل ویزا را در آنها اجرا کرده است، نیست).

آب و هوا با شما دوست است.

آب و هوا، آخرین مانع سفر شما خواهد بود. اگرچه اردن زمستان بسیار سردی دارد اما فصل بهار از اوایل فوریه شروع می‌شود و شما می‌توانید تا اوایل نوامبر از روزهای آفتابی لذت ببرید. آب و هوای خشک اردن در واقع به این مفهوم است که شما حتی در سواحل این کشور هم رطوبت را تجربه نخواهید کرد.

چشم اندازهای باور نکردنی!

شمالی سبز و شاداب، جنوبی خشک و بیابانی و در نهایت امّان کوهستانی، شما را با چشم اندازهای طبیعی بی‌نظیر در این کشور رو به رو خواهد کرد.

پست ترین نقطه‌ی زمین نمی‌تواند نمکی‌تر از دریای مرده (Dead Sea) باشد.

دریای مرده یکی از تجارب منحصر به فردی است که اردن به شما ارايه می‌دهد. به علت سطح بالای نمک این دریا، روی آب شناور خواهید ماند. تجربه لجن درمانی را در این مکان فراموش نکنید. غلطت بالای نمک و مواد معدنی برای بیماری‌های جسمی و پوستی بسیار مناسب است.

 

مطالب مرتبط با اعجاز ناپیدای اردن، جواهر خاورمیانه را دریابیم

برچسب ها

  • اردن
  • پترا
  • گردشگری اردن
  • دیدنیهای اردن
  • امنیت اردن
  • غذاهای اردن
  • امان در اردن
  • ویزا اردن
  • آب و هوای اردن
  • دریای مرده اردن

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: