تبلیغات تبلیغات تبلیغات
محله بالات استانبول

خانه‌هایی نقاشی شده با انواع طرح و رنگهای دوست داشتنی، کودکانی که با شادی در محله بازی می‌کنند و مردمی که یهودی، ارمنی و ارتدوکس هستند و با صلح در کنار هم روزهایشان را سپری می‌کنند. این توصیف کوچکی از محله‌ی بالات بود. این محله در شهر استانبول و در کشور ترکیه قرار دارد و در نوع خود جذاب و دیدنی است.

اگر شما از جمله توریست‌هایی هستید که دوست دارند از شلوغی‌های شهر دور شوند و علاقه‌ای به اجرای برنامه‌های تورهای گردشگری ندارند و ترجیح می‌دهید خودتان به کشف شهرهای جدید بپردازید، یکی از بهترین محله‌ها در استانبول برای شما بالات است. خیابان‌ها در بالات زیبا هستند، آرامش در هر جایی موج می‌زند و بسیاری از خانه‌ها قدمی هستند.

در حقیقت بالات یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است که در منطقه‌ی معروف فاتح و بخش اروپایی شهر قرار دارد. در گذشته یونانیان و یهودیان در بالات زندگی می‌کردند و هنوز هم رد پای آنان در فرهنگ مردم و چهره‌ی محله قابل رویت است. برخی معتقد هستند که بالات به معنای قصر می‌باشد اما در این موضوع شک و شبهه وجود دارد.

مطمئن باشید خیابان‌های تنگ با ساختمان‌های رنگین و ساکنانی که هنوز لباس‌های محلیشان را به تن می‌کنند در بالات شما را راضی خواهند کرد.

جالب است بدانید که نام بالات در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده به همین خاطر شک نکنید که گشت و گذار در این ناحیه ارزش زمان شما را دارد. از دیگر نکات جالب توجه در رابطه با محله بالات این است که مساجد و کلیساها با فاصله‌ی کمی از یکدیگر به چشم می‌خورند و این امکان برای گردشگران وجود دارد که از تمامی آنها بازدید کنند.

ناگفته نماند که در محله بالات دانشگاهی به نام قدیر خاص نیز وجود دارد که از جاذبه‌های دیدنی مهم محله به شمار می‌آید همچنین توصیه می‌کنیم که نشستن در کافه و چشیدن یک استکان چای ناب ترک را در محله بالات از دست ندهید که رنگ خاصی به سفرتان خواهد بخشید.

تصور کنید که هر خانه در محله بالات یک رنگ خاصی دارد به این معنا که ممکن است نمای خانه‌ای صورتی و نمای خانه‌ی همسایه سبز و ساختمان کناری آبی باشد پس بی‌تردید بالات یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی می‌باشد، دوربین خود را بردارید که در تک تک کوچه‌های بالات سوژه‌هایی برای عکاسی در انتظارتان خواهند بود.

حالا با توضیحات بالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور باید به محله بالات رسید؟ برای این کار می‌توانید از کشتی‌هایی استفاده کنید که به آنها فِنری گفته می‌شود. برای دست یابی به این کشتی‌ها باید به یکی از مناطق امینونو، کاراکوی یا اسکودار بروید و سپس با استفاده از اتوبوس خود را به بالات برسانید.

 

 

مطالب مرتبط با محله بالات استانبول

برچسب ها

  • محله بالات استانبول
  • محله رنگی استانبول
  • استانبول گردی
  • بالات
  • بالات در استانبول
  • دیدنیهای استانبول
  • گردشگری استانبول

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: