تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
میانمار سرزمین پوشیده از طلا

میانمار کشوری واقع در آسیای شرقی است و مساحتی بالغ بر ۶۷۶.۵۷۸ کیلومتر مربع دارد. اگر به میانمار سفر کنید، تصور خواهید کرد که مردم ثروتمندی ندارد اما این کشور از نظر فرهنگی و منابع زیرزمینی بسیار غنی است. در میانمار مانند بسیاری از دیگر کشورهای دنیا، طلا ارزش زیادی دارد و مردم این سرزمین برای طلا نوعی قداست نیز قائل هستند.

مردم میانمار از طلا فقط برای تزئین استفاده نمی‌کنند، بلکه در برخی از غذاها و حتی نوشیدنی‌های سنتی آنها نیز طلا وجود دارد. جالب است بدانید که مردم کشورهای اطراف میانمار، این دیار را با لقب «سرزمین طلایی» می‌شناسند. دلیل شهرت میانمار به این لقب را زمانی متوجه خواهید شد که با هواپیما یا هلی کوپر از فراز شهری چون یانگون عبور کنید. از زاویه‌ی بالا، یانگون را همانند آسمانی خواهید دید که پر است از ستاره‌هایی درخشان. در این شهر به قدری ساختمان با سقف‌های طلایی وجود دارد که گویا همه جای آن با طلای مقدس پوشانده شده است.

حتی اگر سفرهای زمینی را ترجیح می‌دهید و قصد دارید که چند قدمی در شهری چون یانگون پیاده‌روی کنید، باز هم حضور طلا را در همه جا متوجه خواهید شد زیرا هر چند قدم با معبدی مواجه خواهید شد که با مقدار زیادی طلا آذین بندی شده و چند مجسمه‌ی بزرگ طلایی بودا در آن قرار دارد.

به طور کلی باید بگوییم که مردم میانمار علاقه‌ی زیادی به طلا دارند و از آن برای تزئین همه چیز استفاده می‌کنند، حتی اگر کمی از مراکز شهرها دور شوید و به روستاها سر بزنید متوجه خواهید شد که اهالی روستاها درختان خود را هم با طلا تزئین می‌کنند. با ما باشید و به تماشای تصاویری از این کشور طلایی بنشینید.

 

مطالب مرتبط با میانمار سرزمین پوشیده از طلا

برچسب ها

  • میانمار
  • یانگون
  • گردشگری میانمار
  • سرزمین طلایی
  • رسوم مردم میانمار

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: