با برترین مقاصد گردشگری مالزی آشنا شوید

کشور زیبای مالزی، در جنوب شرق قاره آسیا، مناطق مسحورکننده و تماشایی بسیاری دارد که گردشگران نباید از آن‌ها غافل شوند.

مالزی، فقط یک توقفگاه میان دو کشور اندونزی و تایلند نیست. این کشور با دارا بودن میراث فرهنگی غنی، طبیعت زیبا و بکر و غذاهای متنوعی که به‌شدت شما را جذب خود می‌کنند، یک مقصد گردشگری جهانی به شمار می‌آید؛ کشوری با گنجینه‌های متعدد که می‌توان در آن‌ها به گشت‌و‌گذار پرداخت.

در این مقاله شما را با ۱۵ مقصد برتر گردشگری در این کشور آشنا خواهد کرد، پس با ما همراه باشید.

به خاطر داشته باشید که ارزان‌ترین و مناسب‌ترین آفرهای تور مالزی را می‌توانید در کجارو پیدا کرده و با خیالی آسوده از آژانس‌های معتبر خریداری کنید.

۱. محله بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)؛ کوالالامپور

 

شما نمی‌توانید بدون دیدن بوکیت بینتانگ، از کوالالامپور بروید. منطقه مدرن بوکیت بینتانگ، محلی تجاری، فرهنگی و پرجنب‌و‌جوش و پویا است. از پاسار سنی (Pasar Seni) که بازار معروف صنایع دستی محسوب می‌شود و همچنین کاستوری واک (Kasturi Walk) که مسیری سرپوشیده با فروشندگان غذاهای محلی لذیذ است، دیدن کنید.

پس از غروب آفتاب، برای تجربه تفریح واقعی به‌سمت چانگات بوکیت (Changkat Bukit) بروید؛ مکانی که ردیف‌های منظم مغازه‌های به سبک مستعمراتی، تبدیل به کافه‌ها و رستوران‌هایی پرهیاهو شده‌اند.

  • تلفن: ۸۶۸۸ ۲۲ ۳۰۰ ۱ ۶۰+
  • آدرس: Pasar Seni , Jalan Hang Kasturi, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
  • آدرس: Kasturi Walk, Jalan Hang Kasturi, City Centre, 50050 Kuala Lumpur, Malaysia
  • آدرس: Changkat Bukit Bintang, Bukit Bintang, Kuala Lumpur, Malaysia

۲. جرج تاون؛ پنانگ

 

جرج تاون، تمام اسرار خیابانی مالزی را در خود مخفی کرده است. غذای خیابانی؟ در فواصل نزدیک به هم، فودکورت‌هایی وجود دارند که غذاهای مخصوص کوالالامپور و صباح را سرو می‌کنند. هنر خیابانی؟ در اینجا، هنر قانونی و غیرقانونی هم وجود دارد. جشنواره‌های خیابانی؟ اگر در سفرتان با یکی از آن‌ها برخورد نکنید، اتفاق عجیبی است. توصیه می‌کنیم که برای شرکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری جذاب جرج تاون در ماه اوت (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور)، از این منطقه دیدن کنید.

  • آدرس: Georgetown, Penang, Malaysia

۳. دره دانوم (Danum Valley)؛ صباح

 

دره دانوم، همان بورنئوی واقعی است که دنبال آن می‌گردید. جزیره بورنئو، سومین جزیره بزرگ جهان، در آسیای جنوب شرقی واقع شده است. این منطقه زیبا با جنگل‌های بارانی آرام‌بخش و حیوانات بومی مانند گیبون‌ها (میمون درازدست) و سنجاب‌های پرنده باعث حیرت شما خواهند شد؛ به‌خصوص که ممکن است در حین عبور شما، بایستند و تماشایتان کنند. سه محل دفن باستانی نیز در اینجا وجود دارد که در آن کوزه‌های مخصوص نگهداری خاکستر مردگان و تابوت‌هایی از جنس چوب بلیان به چشم می‌خورد.

  • تلفن: ۱۶۸ ۴۸۶ ۸۸ ۶۰+
  • آدرس: Danum Valley, Lahad Datu, Sabah, Malaysia

۴. جزیره لنکاوی (Pulau Langkawi)؛ کداح

 

لنکاوی که با نام جواهر کداح نیز شناخته می‌شود، از جاهای دیدنی مالزی به شمار می‌رود که حتی خود مردم مالزی هم از آن دیدن می‌کنند؛ با وجودی که افرادی بسیار صرفه‌جو و مقتصد هستند. محدوده ماسه‌های سفید دست‌نخورده در ساحل چنانگ (Cenang)، به‌حدی طولانی است که شلوغی و ازدحام گردشگران به چشم نمی‌آید. برای دیدن چشم‌اندازهای بی‌نظیر و رویایی جزیره، با پرداخت کمی پول، سوار تله‌کابین لنکاوی شوید و به گشت‌و‌گذار بپردازید.

  • آدرس: Cenang Beach, Langkawi 07000, Kedah, Malaysia
  • تلفن: ۴۲۲۵ ۹۵۹ ۴ ۶۰+
  • آدرس: Langkawi Cable Car, Jalan Telaga Tujuh, 07000 Langkawi, Kedah, Malaysia

۵. شهر مالاکا؛ مالاکا

 

طبق افسانه‌ها، مالاکا، زمانی تاسیس شد که پادشاه پارامسوارا تحت‌تاثیر شجاعت یک موش‌گوزن (mouse deer) قرار گرفت. موش‌گوزن، حیوانی کوچک به‌اندازه یک خرگوش وحشی و شبیه به گوزن است. این تصمیم باعث شجاعت بومیان در آینده شد؛ زیرا مالاکا سه‌بار در طول ۵۰۰ سال بعد از آن، به استعمار گرفته شد. علائم استعمار در مرکز شهر به‌خوبی مشهود هستند که از میان آن‌ها می‌توان به ساختمان تاریخی تالار شهر (Stadthuys) اشاره کرد.

  • آدرس: The Stadthuys Bandar Hilir 75000 Malacca, Malaysia

۶. منطقه میراث جهانی مولو؛ ساراواک

 

اگر به‌دنبال تماشاکردن مادر طبیعت هستید، منطقه میراث جهانی مولو را از دست ندهید. صخره‌های آهکی بزرگ، مانند برج‌هایی بر فراز جنگل بارانی سرسبز و شگفت‌انگیز این منطقه، افراشته شده‌اند. دو غار این منطقه با نام‌های غار آهو و غار کلیر واتر، با خفاش‌های خوابیده و استالاکتیت‌های آهکی طبیعی، هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کنند. آبشارهای کوچک، چشم‌انداز طرب‌انگیزی را در مسیر رسیدن به جنگل به وجود آورده‌اند. این توصیف‌ها شبیه به بهشت نیست؟ صبر کنید تا از نزدیک اینجا را ببینید.

  • تلفن: ۳۰۰ ۷۹۲ ۸۵ ۶۰+
  • آدرس: Mulu World Heritage Area, Sarawak, Malaysia

۷. کوتا کینابالو (Kota Kinabalu)؛ صباح

 

زمانی که صحبت از هایکینگ و کوهنوردی باشد، هیچ نقطه‌ای در مالزی به پای ایالت صباح نمی‌رسد که خانه بلندترین کوهستان آسیای جنوب شرقی است. کوهنوردان برای صعود به کوه کینابالو با ارتفاع ۴,۰۹۵ متری، معمولا دو یا سه روز زمان می‌گذارند. توصیه می‌شود که قبل از سفر، حتما اقامتگاه خود را رزرو کنید. کسانی که به‌دنبال ماجراجویی کمتر هستند، بدانند که کوتا کینابالو با نام مخفف KK، جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله یکشنبه بازار خیابانی گایا و کروز در رودخانه کیلاس را نیز دارد.

  • آدرس: Mount Kinabalu, Ranau, Sabah, Malaysia
  • تلفن: ۱۲۱ ۲۳۲ ۸۸ ۶۰+
  • آدرس: Gaya Street Sunday Market, Jalan Gaya, Pusat Bandar Kota Kinabalu, 88000 Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
  • تلفن: ۹۶۵۸ ۸۳۰ ۱۹ ۶۰+
  • آدرس: Klias River Cruise, Kampong Kota Klias, 89800 Beaufort, Sabah, Malaysia

۸. پارک ملی تالانگ ساتانگ؛ ساراواک

 

پارک ملی تالانگ ساتانگ که منطقه محافظت‌شده دریایی است، شامل چهار جزیره می‌شود که سه جزیره‌ آن‌ با نام جزایر لاک‌پشت، مشهور هستند. آب‌های شفاف و صخره‌های مرجانی کم‌عمق، برای لاک‌پشت‌های ماده‌ که در انتظار از تخم‌درآمدن بچه‌هایشان هستند، مکانی ایده‌آل به شمار می‌آید. این لاک‌پشت‌ها در ماه‌های ژوئیه تا اکتبر (۱۰ تیر تا ۹ آبان) برای تخم‌ریزی به این منطقه می‌آیند. ۹۰ درصد لاک‌پشت‌هایی که به خشکی وارد می‌شوند، لاک‌پشت‌های غول‌پیکر سبز رنگ هستند؛ اما اگر خوش شانس باشید، شاید بتوانید یک لاک‌پشت دریایی پوزه‌عقابی را هم ببینید که با سرعتی آهسته به‌سمت محل تخم‌ریزی خود می‌رود.

  • آدرس: Talang- Satang National Park, Sarawak, Malaysia

۹. جوهور بهرو؛ ایالت جوهور

 

گفته می‌شود که سنگاپوری‌ها، عاشق شهر جوهور بهرو هستند؛ اما تنها دلیل علاقه آن‌ها، هزینه ارزان سفر به این شهر نیست. دلایل زیادی چون کیک‌های موز در قنادی هیاپ جو (Hiap Joo)، خط ساحلی ماسه‌ای در ساحل دسارو (Desaru) و فرهنگ خون‌گرم و راحت شهروندان جوهور، این منطقه را تبدیل به مقصدی جذاب کرده‌اند. در سال‌های اخیر، بوتیک کافه‌های منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز بسیاری در سراسر شهر، به‌خصوص در خیابان تاریخی تان هیوک نی (Tan Hiok Nee) ساخته شده‌اند. بازارهای شبانه نیز، یکی از جاذبه‌های اصلی جوهور بهرو به شمار می‌آیند.

  • تلفن: ۱۷۰۳ ۲۲۳ ۷ ۶۰+
  • آدرس: Hiap Joo Bakery, 13, Jalan Tan Hiok Nee, Bandar Johor Bahru, 80000 Johor Bahru, Johor, Malaysia,
  • آدرس: Desaru Beach 81600, Johor, Malaysia
  • آدرس: Tan Hiok Nee Heritage Street, 39, Jalan Tan Hiok Nee, Bandar Johor Bahru, 80000 Johor Bahru, Johor, Malaysia

۱۰. کمرون هایلندز (Cameron Highlands)؛ پاهانگ

 

می‌دانید چای سیاه مشهور بوه (Boh) از کجا آمده است؟ تپه‌های زیبا و دره‌های کمرون هایلندز، پوشیده از گیاه سبز زمردین چای هستند و تا جایی که چشم کار می‌کند، امتداد دارند؛ اما اگر به مزارع چای علاقه ندارید، باید بدانید که جاذبه‌های بسیار دیگری از جمله دره کاکتوس، مزرعه زنبورعسل و مزرعه توت‌فرنگی نیز در انتظارتان هستند.

  • آدرس: Cameron Highlands, Pahang, Malaysia
  • تلفن: ۵۶۴۰ ۴۹۱ ۵ ۶۰+
  • آدرس: Cactus Valley Pekan lama, 39100, Brinchang, 39000 Brinchang, Pahang, Malaysia
  • آدرس: Honey Bee Farm, Brinchang, 39000 Brinchang, Pahang, Malaysia
  • تلفن: ۳۳۲۷ ۴۹۱ ۵ ۶۰+
  • آدرس: Strawberry Farm, Brinchang, 39000 Pahang, Malaysia

۱۱. کوچینگ؛ ساراواک

 

کوچینگ، در زبان مالایی به معنای گربه‌ها است. بله کاملا درست فهمیدید، نام پایتخت ایالت ساراواک، از گربه‌های خانگی پشمالو گرفته شده است که در شکل مجسمه‌های بی‌شماری بر شهر، حکم‌فرمایی می‌کنند؛ اما جاذبه‌های کوچینگ فقط به این گربه‌ها خلاصه نمی‌شود. شما می‌توانید در قلعه مارگاریتا (Fort Margherita)، به کاوش در تاریخ بپردازید، در معبد تائو پک کونگ، به اکتشاف در دین و فرهنگ مشغول شوید و به میمون‌های پوزه‌دراز پارک ملی باکو، سلام کنید.

  • آدرس: Fort Magherita, Petra Jaya 93050, Kuching, Sarawak, Malaysia
  • آدرس: Tua Pek Kong Temple, 93100 Sarawak, Malaysia
  • آدرس: Bako National Park, Sarawak, Malaysia

۱۲. جزایر پرهنتیان (Pulau Perhentian)؛ ترنگانو

 

اگر می‌خواهید به‌جای یک مقصد شلوغ گردشگری مانند جزایر لنکاوی، به جایی خلوت و آرام سفر کنید، چرا به آن سمت شبه‌جزیره و به جزایر پرهنتیان، نمی‌روید؟ هر دو جزیره کوچک و بزرگ پرهنتیان، مملو از فضای سبز انبوه و متراکم، آب‌های تمیز فرح‌بخش و ماسه‌های زیبای ساحلی هستند. در این جزایر می‌توانید مهارت‌های اسنورکلینگ، غواصی و کایاک‌رانی خود را به بوته آزمایش بگذارید.

  • آدرس: Perhentian Islands, Terengganu, Malaysia

۱۳. پارک ملی لمبیر هیلز (Lambir Hills National Park)

 

کوهنوردان حرفه‌ای از چالش تپه‌های لمبیر، لذت فراوانی خواهند برد. بخش‌های علامت‌گذاری‌شده این مسیر، دارای وسایل کمکی کوهنوردی مانند پله‌های چوبی و قلاب‌های مخصوص هستند؛ اما حتی این وسایل هم در بخش پایانی کوهنوردی و در نوک قله بوکیت لمبیر با شیب تندش، کافی به نظر نمی‌رسد. چندین مسیر پیاده‌روی برای رسیدن به قله وجود دارد و در طول راه می‌توانید از تماشای آبشارها و پرندگان لذت ببرید. فراموش نکنید که حتما آب، خوراکی، تنقلات و حوله (برای خشک‌کردن عرق)، همراه خود بیاورید.

  • آدرس: Lambir Hills National Park, Miri, Sarawak, Malaysia

۱۴. جزیره تیومان (Pulau Tioman)؛ پاهانگ

 

اگر تصور شما از تعطیلات گرمسیری شامل گشت‌و‌گذار در ساحل، تماشای بازشدن تخم لاک‌پشت‌ها و یک یا دور روز لذت‌بردن در اسپا می‌شود، باید به جزیره تیومان سفر کنید. تا زمانی که از فصل طوفان‌های موسمی در ماه‌های نوامبر تا فوریه (۱۰ آبان تا ۱۲ اسفند) دوری کنید، می‌توانید با در دست‌داشتن یک نوشیدنی خنک در سواحل ماسه‌های سفید و دست‌نخورده جزیره تیومان، استراحت کنید و از غروب‌های مسحورکننده این جزیره لذت ببرید که رقیب بالی به شمار می‌رود.

  • آدرس: Pulau Tioman, Mersing, Pahang, Malaysia

۱۵. ایپوه؛ ایالت پراک

 

ایپوه، شهری بی‌تکلف و بی‌ادعا در ایالت پراک است که جاذبه‌های گردشگری هیجان‌انگیز و بدون ازدحام گردشگر دارد. قلعه تاریخی کلی که با نام کلیز فولی (Kellie’s Folly) نیز شناخته می‌شود، معماری مسحورکننده‌ای از عناصر سبک اسکاتلندی، موریش و تامیل‌وانان هندی دارد؛ اما اگر قلعه‌های قدیمی و احتمالا تسخیرشده ایپوه، شما را راضی نمی‌کند، به دیدن غار تمپورونگ بروید که یکی از جاذبه‌های محبوب این منطقه به‌خصوص برای غارگردها است. دخمه‌های بزرگ، استالاکتیت‌های شگفت‌انگیز و تورهای پیاده‌روی در غار، تمپورونگ را تبدیل به تجربه‌ای لذت‌بخش کرده‌اند که قدرت پاهای شما را به چالش خواهند کشید.

  • تلفن: ۳۳۸۱ ۳۶۵ ۵ ۶۰+
  • آدرس: Kellie’s Castle,31000 Batu Gajah, Perak, Malaysia
  • تلفن: ۲۴۲۶ ۵۲۹ ۱۲ ۶۰+
  • آدرس: Tempurung Cave, 31600 Gopeng, Negeri Perak, Malaysia

 

 

مطالب مرتبط با با برترین مقاصد گردشگری مالزی آشنا شوید

برچسب ها

  • Bukit Bintang
  • جرج تاون پنانگ
  • دره دانوم
  • Pulau Langkawi
  • ایپوه
  • Kota Kinabalu
  • ساراواک
  • جزیره تیومان
  • Pulau Tioman
  • Lambir Hills National Park
  • شهر مالاکا
  • Pulau Perhentian
  • جزایر پرهنتیان
  • Cameron Highlands
  • کوچینگ
  • کمرون هایلندز
  • جوهور
  • پارک ملی تالانگ
  • Danum Valley

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: