فان هالیدی

موزه عروسک های ملل از اول مهرماه بازگشایی می شود

همزمان با شروع سال تحصیلی جدید موزه عروسک‌های ملی و قومی ایران در مکان موقتی بازگشایی می‌شود. انتظار می‌رود که این موزه با استقبال فراوانی از سوی کودکان و نوجوانان روبه‌رو شود.

علی گلشن از مدیران «موزه عروسک‌های ملل» درباره‌ وضع کنونی این موزه گفت که پس از مشکلاتی که در مکان ایجاد موزه داشتیم، در نهایت به‌صورت موقتی مکانی را در محدوده بلوار میرداماد پیدا کردیم تا بتوانیم با بازگشایی مدارس، موزه را هم برای کودکان و نوجوانان، مجدداً راه‌اندازی کنیم.

گلشن همچنین گفت:

اکنون مشغول آماده‌سازی فضایی هستیم که چندان بزرگ نیست و نمی‌تواند تمام عروسک‌های موزه را به نمایش بگذارد. تا زمانی که جایی در اینجا فقط بخشی از اشیای موزه‌ که حدود ۸۰۰ عروسک است، به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر موزه اظهار کرد که موزه عروسک‌های ملل از ابتدای پاییز با آغاز سال تحصیلی در جای جدیدش، فعالیت خود را آغاز می‌کند. ازآنجاکه همیشه بیشترین بازدیدکنندگان ما از مدارس و مراکز پیش‌دبستانی هستند، برنامه داریم تا فستیوال‌ها، شب‌های فرهنگی و کارگاه‌های عروسک‌سازی‌مان را هم پس از راه‌اندازی موزه، مجدداً برگزار کنیم.

«موزه‌ عروسک‌های ملل» که از سال ۹۳ با همت دو کلکسیونر خصوصی ایجاد شد، تیرماه امسال به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم امکان تمدید اجاره‌نامه‌شان، ۱۵۰۰ عروسک‌ از  ۸۰ کشور دنیا را در کارتن کردند و موزه به‌صورت موقت تعطیل شد

 

شبکه های اجتماعی: