فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی

برجی که هوای آلوده پکن را تصفیه می‌کند

استودیوی Roosegaarde برج‌ تصفیه هوای خود را در شهرهای روتردام و آمستردام کشور هلند به راه انداخت و حال این برج‌ به شهر پکن، پایتخت کشور چین هم می‌رسد.

طبق آخرین اطلاعات موجود این برج تصفیه هوا که در پایان ماه میلادی سپتامبر در کشور چین افتتاح شد در ۴۱ روز موفق شده ۳۰ میلیون متر مکعب هوا را تمیز کند؛ حجمی ۱۰ برابر حجم استادیوم ملی پکن. در این مدت ذرات بسیار خطرناکی که اندازه‌هایی کوچکتر یا مساوی ۲٫۵ میکرومتر داشتند از هوا جداسازی شدند.

این برج ۱۷۰۰ وات انرژی مصرف می‌کند و با استفاده از جریانی که یون‌های با بار مثبت را به ذرات هوا می‌چسباند هوا را تصفیه می‌کند. برج مورد بحث قادر است هوا را به شکل ۳۶۰ درجه پاک کند.

آلودگی‌های جدا شده هم به شکل مکعب‌هایی فشرده در می‌آیند و سپس در صنعت ساخت جواهرات به کار برده می‌شوند. بعضی از این مکعب‌ها فشرده شده و به صورت یک حلقه در می‌آیند که افراد می‌توانند حلقه را به عنوان نمادی از هوای پاک در دست کنند.

شرکت سازنده این برج‌ معتقد است می‌توان با استفاده از آن در مناطق با تمرکز جمعیتی بالا هوای آلوده این مناطق را تصفیه کرد.

ظاهرا برج تصفیه هوایی که در چین کار خود را آغاز کرده باعث جذب بازدیدکننده هم شده است بنابراین این برج هم وضعیت محیط زیست را بهبود داده و هم به جذب توریست کمک کرده است

 

شبکه های اجتماعی: