فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی

هتل بوک اند بد توکیو لذت کتاب خوانی در تخت خواب

شما هم از آن کتابخوان های حرفه ای هستید که همیشه کتابی جیبی و کوچک در کیف و وسایل تان پیدا می شود و یا پوشه موبایل تان مملو از نسخه های الکترونیکی کتاب است؟ و هر جایی که دقایقی چند، وقت و فرصت بیابید با ذوق بسیار و برق چشمان، کتاب می گشایید و غرق در لذتی وصف نشدنی می شوید؟

هتل بوک اند بِد توکیو گرچه هتلی دو ستاره است، اما مکانی متفاوت برای دوست داران کتاب در شهر توکیو ژاپن می باشد. این اقامتگاهِ کتابی، درست همان جایی ست که باید بی خیال خوابیدن شوید. شاید عجیب باشد ولی در این هتل خبری از بالشت های بزرگ و پتوهای گرم نیست. چیزی که در هتل بوک اند بِد در نهایت سخاوت در اختیار شما قرار می گیرد، تجربه لذت بی بدیل کتاب خوانی در جایی راحت و دنج است. تجربه ای که باید حداقل یک بار آن را بچشید!

ایده ای که باعث خلق هتل بوک اند بد شد، ساخت بهشت کتابخوانان و نوعی اقامتگاه کتابی بود. اقامتگاهی که در آن می توانید در حین مطالعه کتاب مورد علاقه تان چرت بزنید و وقتی چشمان تان را باز کنید که هنوز کتاب محبوب تان جلوی شماست. اتفاقی هیجان انگیز تر از این وجود دارد؟

هتل دو ستاره بوک اند بد شهر توکیو، اقامتگاهی منحصر به فرد و با موضوع کتاب است که در قلب محل پر رفت و آمد ایکیبوکرو شهر ساخته شده و برای ساخت شکل و شمایل آن از کتابخانه ها الهام گرفته شده است. در این هتل حدود ۳۰۰۰ کتاب، مجله و روزنامه در دسترس بازدیدکنندگان قرار می گیرد. جالب است بدانید که این کتاب ها به دو زبان ژاپنی و انگلیسی هستند.

اقامتگاه کتابی بوک اند بد، نرخ اقامت پایینی دارد و در مجموع ۳۰ تخت در این هتل به وجود دارد. در این هتل تخت خواب های جمع و جور به همراه نورپردازی های اختصاصی در میان قفسه های چوبی کتاب ها به چشم می خورد. البته برای آن که حریم خصوصی هر تخت حفظ شود، دور تا دور با پرده های ضخیم و زیبایی پوشانده شده اند. گرچه هتل بوک اند بد برای کتابخوانی طراحی شده، ولی دلیل نمی شود که امکانات بهداشتی چون حمام موجود نباشد. در هتل بوک اند بد، مجموعه سرویس بهداشتی به همراه امکانات لازم به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مشتری ها قرار می گیرد

در راهرو و سرسرا هتل، هر کس امکان این را دارد تا از میان مجموعه کتاب های بی نظیر هتل، کتابی را انتخاب کند و بر روی مبل به خواندن آن بپردازد. همچنین در همین محوطه یک دستگاه فروش اتوماتیک نوشیدنی وجود دارد. در تمام بخش های هتل بوک اند بد وایفای پرسرعت و رایگان در اختیار مراجعه کنندگان قرار می گیرد. خوب است بدانید که هتل بوک اند شعبه ای هم در شهر کیوتو، یکی دیگر از شهرهای ژاپن دارد

ورودی و محوطه هتل 

وقتی در آسان سور باز می شود و به طبقه هفتم ساختمان وارد می شوید، در واقع ورودی هتل بوک اند بد را پشت سر گذاشته اید و در سمت چپ خود پذیرش هتل را می بینید. کارکنان هتل همگی به زبان انگلیسی تسلط دارند.

تنها این کاربری هتل نیست که به کتاب مربوط می شود و به هنگام ورود به محوطه اصلی، تعدادی زیادی کتابِ آویزان از سقف دیده می شود و همچنین بر روی توالت های هتل و بخش های بازیافت، نشانه هایی از یک رمان قدیمی ژاپنی خواهید دید.

مشخصه بارز هتل بوک اند بد رنگ آبی کاناپه هایش است و هنوز کمی نگذشته که به سرعت متوجه خواهید شد این همان بهشت موعود شماست، چرا که دور تا دور با کتاب های بسیاری احاطه شده اید.

کتاب های هتل بوک اند بد

 از تمام ژانرها و عناوین محبوب، کتاب هایی در قفسه های وسیع کتاب هتل بوک اند بد به چشم می خورد، از پیتر پن بگیرید تا کتاب زندگی پای.

همگی کتاب های این هتل توسط انتشارات شیبویا ( Shibuya Publishing ) و بهترین کتاب فروشی های شهر توکیو انتخاب شده اند

جالب آن که بخش عمده کتاب های موجود در بهشت کتابخوان ها به زبان انگلیسی است اما کتاب هایی نیز به زبان ژاپنی در این میان دیده می شود.

همان طور که گفته شد بزرگ ترین قفسه هتل، نزدیک ۳۰۰۰ کتاب مختلف در خود جای داده است. کتاب های طراحی، رمان، داستانی، عکاسی و … در این بسیار کتاب خودنمایی می کنند. همچنین در میان کتاب ها، قفسه کوچکی نیز از کتاب های ریاضی خودنمایی می کنند

غذا و نوشیدنی در هتل بوک اند بد

گرچه در این هتل رستوران و کافه ای وجود ندارد، اما تعدادی میز چوبی تعبیه شده تا بتوانید بر روی آن خوراکی های خود را سرو کنید. همچنین امکان این را دارید تا از بیرون از هتل همراه خود خوراکی بیاورید

یک دستگاه آب داغ و یک تستر در هتل بوک اند موجود است که استفاده از آن ها رایگان است. همچنین یک قهوه ساز موجود است که هزینه استفاده از آن ۱۵۰ یوآن ( ۰٫۸۰ پوند ) می باشد

قوانین هتل بوک اند بد

هر هتلی قوانین مخصوص به خودش را دارد اما مسلما یک هتل خاص، قوانین متفاوتی با دیگر هتل ها دارد. به محض ورود کتاب کوچک راهنمایی به دست مسافران داده می شود که قوانین بوک اند بد را در آن نوشته است:

سیگار کشیدن، حرف زدن با تلفن، غذا خوردن و نوشیدن درون تخت ها ممنوع است.

پس از خواندن هر کتاب، آن را به جای اولش برگردانید.

 در صورت بلند صحبت کردن با هم، کارکنان به شما تذکر خواهند داد.

تخت های هتل بوک اند بد

مکان قرارگیری تخت ها در هتل بوک اند بد به دو صورت است، تعدادی از تخت ها پشت قفسه های کتاب قرار دارند که به نام قفسه کتاب ( BOOKSHELF ) شناخته می شوند، البته تخت های ارزان تری نیز به نام تخت های ( BUNK ) وجود دارد.

۱- تخت قفسه کتاب

قفسه کتاب به نوعی نماد هتل بوک اند بد است، به همین دلیل تخت های این هتل به شکل قفسه کتاب ساخته شده اند. این تخت ها درست پشت قفسه های کتاب قرار گرفته اند.

۱۰ تخت با ابعاد 120 در 200 سانتیمتر که با فاصله از هم قرار گرفته و برای هر کدام پریز برق و نور اختصاصی جهت مطالعه تعبیه شده است. علاوه بر این دو تخت کوچک تر با ابعاد 80 در 200 سانتیمتر نیز وجود دارد.

۲- تخت های دو طبقه

تخت های دو طبقه هتل بوک اند بد خود دو نوع اند که کمی ارزان ترند. در این مجموعه یک تخت دو طبقه با ابعاد 120 در  200 سانتیمتر و ۱۶ تخت کوچک تر با ابعاد 80 در 200 سانتیمتر به چشم می خورند. در مجموع ۱۸ تخت ارزان قیمت در هتل بوک اند بد در اختیار کتاب خوانان قرار می گیرد.

همان طور که متوجه شدید، علاوه بر قیمت در هر دو سری تخت ها، تخت هایی با اندازه های متفاوت وجود دارد

 

شبکه های اجتماعی: