فان هالیدی

چه زمانی از روز برای پرواز بهتر است؟

پرواز با هواپیما شاید ساده ترین راه حلی باشد که می توان برای رفتن به انواع سفر از آن استفاده کرد. اما بدون شک، در کنار تمام قانون های پرواز که اکثرا از آن ها اطلاع داریم، پرواز با هواپیما قاعده های نانوشته فراوانی نیز دارد؛ از بهترین زمان خرید بلیط هواپیما گرفته تا بهترین روزهای سال برای پرواز و بهترین زمان رزرو بلیط هواپیما. این ها همان قوانینی هستند که جایی نوشته نشده اند، رعایت نکردن آن ها شاید ضرر آنچنانی برای شما نداشته باشند اما رعایت کردنشان کمک بسیاری به شما می کنند و  راحتی بسیاری را برای شما به ارمغان می آورند.

یکی از این قواعد مهم، انتخاب بهترین زمانِ روز برای پرواز است. اگر جزء کسانی هستید که از تأخیر، دست اندازهای هوایی، شلوغی فرودگاه و تلف شدن زمان مفید خود در فرودگاه می هراسید، بهتر است این مطلب را بخوانید تا راه حلی برای ترس هایتان پیدا کنید. برای آن که مشکلاتی از این دست به سراغتان نیاید، باید بدانید که بهترین زمانِ روز برای پرواز، چه ساعتی است. تجربه نشان داده پرواز های صبح زود به دلیل کم بودن مشکلات آب و هوایی، کمتر دچار نوساناتی چون دست اندازهای هوایی می شوند و به موقع به مقصد می رسند. پس معمولا در پرواز های صبح زود خبری از تأخیرهای طولانی مدت پروازهای وسط روز نیست.

دیگر برتری مهم پرواز های صبح زود این است که به دلیل کم طرفدار بودن، معمولا بلیط های ارزان تری نسبت به پروازهای دیگر دارند. این موضوع علاوه بر فراهم کردن امکان خرید بلیط ارزان هواپیما، باعث می شود صبح زود فرودگاه خلوت تر باشد و وقتتان در صف گیت تحویل بار و بازرسی بدنی تلف نشود.

یکی دیگر از فواید پرواز های صبح زود این است که به شما وقت بیشتری برای استفاده از سفرتان می دهد. مطمئنا هر چه زمان زودتری به مقصد برسید، روز طولانی تری دارید و می توانید مدت زمان بیشتری را به انجام برنامه های خود در سفر اختصاص دهید.

واژه پرواز چشم قرمز (Red eye flight) درباره پروازهای آخر شب است که از غرب به سمت شرق می روند نیز به همین مفهوم اشاره دارد. در این پروازها به دلیل حرکت مسافر در جهت گردش خورشید، مسافران شب کوتاه تری دارند و وقتی به مقصد می رسند، صبح است.

این موضوع علاوه بر اینکه باعث ارزان تر شدن بلیط هواپیما می شود، زمان بیشتری در مقصد به مسافر می دهد و در وقتش صرفه جویی می کند.

پرواز های Red eye معمولا گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که به سفرهای کاری می روند و برنامه های زیادی برای سفر خود دارند.

پرواز در نیمه شب باعث کمبود خواب می شود و خستگی مسافر را دو چندان می کند، بنابراین برای سفرهای توریستی و تفریحی بهتر است بلیط زمان های دیگر را بگیرید تا سفر خود را مثبت و با انرژی آغاز کنید.

 

شبکه های اجتماعی: