فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی

پلیس دبی در آسمان پرواز می کند !

از آنجا که دولت امارات صحبت هایی درباره افزودن موتورهای پلیس پرنده به ناوگان وسایل نقلیه پلیسی داشته است، بازدیدکنندگان از دبی و ابوظبی احتمالا به زودی شاهده چنین موتورهایی در سطح شهر خواهند بود. این موتورها در حقیقت تلفیقی از یک هواپیمای بدون سر نشین و موتورسیکلت هستند که توسط هاور سرف (Hoversurf) و با همکاری مرکز نوآوری اسکلکوو (Skolkovo) در روسیه توسعه یافته اند.

به تازگی یک نمونه از این موتور که به طرز خلاقانه ای ساخته شده در نمایشگاه جیتکس 2017 در مرکز تجارت جهانی دبی رونمایی شده است. این موتور ظرفیت یک مامور پلیس را داشته و حتی می توان آن را از راه دور نیز کنترل کرد. این بدان معنی است که در آینده قانون شکنان هیچ مکانی برای پنهان شدن نخواهند داشت چراکه موتور هاورسرف می تواند در حین تعقیب و گریز به پرواز درآید و سریع تر به کسی که در حال زیر پای گذاشتن قوانین است برسد. از اهداف اصلی استفاده از این دستگاه، نشان دادن عکس العمل های سریع به وقایع اورژانسی می باشد. این موتور حیرت انگیز می تواند یک مامور را از روی ترافیک سنگین و یا هر مشکلی که روی زمین وجود دارد عبور دهد و سریعا او را به مقصد مورد نظرش در محل حادثه برساند.

موتور هاور سرف بصورت کلی دارای 4 ملخ بزرگ  بوده که آن را قادر می سازد به ازای هر بار شارژ کامل باتری به مدت 25 دقیقه با سرنشین در ارتفاع ۵ متری پرواز کند. در حال حاضر این دستگاه در مراحل اولیه تست توسط سازنده اش است و انتظار می رود طی مرور زمان به همراه پیشرفت تکنولوژی زمان کارکرد آن نیز افزایش یابد. این دستگاه ظرفیت حمل یک سرنشین با وزن 300 کیلوگرم با نهایت سرعت 70 کیلومتر بر ساعت را دارد و یا می تواند با کنترل از راه دور تا 6 کیلومتر را طی نماید

این پیشرفت بیانگر نشانه ای دیگر مبنی بر قرار گرفتن امارات به عنوان یک پیشروی جهانی در نوآوری وسایل نقلیه پرنده می باشد. همانطورکه می دانید ماه گذشته نیز اعلام شد که تاکسی های پرنده خودکار در دبی اولین پرواز آزمایشی خود را کامل کرده اند و مسئولین راه و ترابری برآنند، کاری کنند که تا سال 2030 تا سقف  25 درصد از تمام سفرها به صورت خودکار انجام شود.

شبکه های اجتماعی: