فان هالیدی

نکات ریز و کلیدی که پیش از خرید تورهای مسافرتی باید بدانیم

  1. در بیشتر موارد چنانچه با پرواز های خارجی مانند قطری، امارات، عمان ایر، ترکیش و دیگر ایرلانها  قصد سفر به جایی را دارید چنانچه پرواز شما در مسیر توقف دارد و شما به پرواز اول نرسید اسم مسافر از سیستم در ادامه مسیر حذف خواهد شد و بقیه بلیط های ترانزیت و برگشت سوخت خواهند شد. یعنی برای مثال اگر مسافر در مسیر پوکت به پرواز تهران - دوحه نرسد نمیتواند با تصور اینکه بلیط برگشت او به قوت خود باقیست خود را با پروازهای دیگر به مقصد برساند چراکه پرواز برگشت سوخت شده است. بهتر است بدانید اگر از پرواز رفت جا ماندید حتما باید هرچه سریعتر با ایرلاین در فرودگاه  یا آژانسی که تور خود را تهیه کرده اید تماس بگیرید . چنانچه پرواز غیر قابل استرداد نباشد ایرلاین میتواند بلیطی دیگر صادر کند تا مسافر بتواند از بلیط رفت و برگشت استفاده کند و یا مسافر مبلغی جریمه پرداخت و مابقی پول خود را پس بگیرد اما این به این معنی نیست که ایرلاین حتما باید به این شکل عمل کند و نسبت به شرایط و قانون هر ایرلاین متفاوت است که میتوان در مورد آن قبل از سفر پرس وجو کرد.
  2. در بیشتر مواقع مسافر باید بداند تخت سوم از نوع سفری و کاناپه تخت خواب شو خواهد بود. مخصوصا در مسیر کشورهای اروپایی و آسیای میانه شرقی و روسیه و بلغارستان لذا حتما مسافر میبایست از آژانس در این رابطه سئوال بپرسد که تخت سوم از نوع مسافرتی هست یا مانند کاناپه تختخواب شو چرا که قیمت متفاوتی دارند.
  3. در هنگام نقد و بررسی آژانسها لطفا توجه داشته باشد توقع ما از آژانسهای خدمات مسافرتی (در مسیرهای مانند امارات، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آسیای میانه شرقی) در حد مشاوره درست درباره نوع پرواز، درجه هتل و اطلاعات مربوط به ویزا می باشد نه تور لیدرها؛ لطفا توجه داشته باشید مخصوصا در مسیرهای ذکر شده توقع ما از تور لیدر در حد ترانسفر فرودگاهی است چون همیشه تورهایی که از طریق تورلیدرها به فروش میرسند قطعا گرانتر از بقیه آژانسهای موجود در کشور مقصد خواهند بود (به دلیل بیمه و ترانسفر و غیره). به همین دلیل نمیتوان چون تور لیدر تورهای اختیاری را گرانتر در اختیار مسافران قرار میدهد آژانسها را قضاوت کرد. (قطعا در تورهای تخصصی مانند آفریقا، برزیل و روسیه تور لیدر نقش مهمی را ایفا میکند.)

در هنگام برگشت به ایران اگر خرید زیاد داشته باشید و مامور گمرک شما را فرا بخواند و مقدار خرید شما بیش از حد معمول باشد؛ مامور گمرک میتواند بر روی پاسپورت شما بنویسد که خرید زیاد داشته اید و اگر در دفعات بعد این اتفاق برای شما تکرار شود و مامور نوشته روی پاسپورت شما را ببیند شما را بطور حتم جریمه و تعرفه گمرکی را دریافت میکند .

کیفیت و امکانات و استاندارد هتل ها در کشورها و شهر های مختلف متفاوت هست و یک هتل ۵ ستاره در یک کشور حتی میتواند کیفیت پایین تری نسبت به یک هتل ۳ ستاره در کشور دیگری داشته باشد، برای مثال استاندارد هتل 5 ستاره در آنتالیا با استاندارد هتل 5 ستاره در کوش آداسی بسیار متفاوت هست. همینطور استاندارد هتلهای 3 سه ستاره در دبی با استانبول فرق میکند

نرخ بلیط کودک زیر ۲ سال (INF) از نرخ بلیط کودک ۲ تا ۱۲ سال پایین تر است اما توجه داشته باشید اگر حتی یک روز هم از تولد ۲ سالگی کودک گذشته شده باشد نرخ کودک ۲ تا ۱۲ سال محاسبه میشود.

·  اگر کودک شما در زمان رفت زیر ۲ سال داشته باشد و در زمان برگشت بالای ۲ سال، نرخ برگشت تغییر میکند و اگر در بلیط صادر شده  در آژانس این نرخ محاسبه نشده باشد ایرلاین در زمان برگشت میتواند مابه التفاوت را در پای گیت از شما دریافت کند.

·  اگر برای مسیرهای طولانی مثل مکزیک و یا کوبا از ایرلانهایی مانند کی ال ام، لوفتهانزا یا آلیتالیا و غیره استفاده میکنید باید بدانید برای ترانزیت قبل از رسیدن به مقصد نهایی نیازمند ویزای ترانزیت هستید که میتوانید در مورد چگونگی آن از آژانسهای بند الف و یا خود ایرلاینها اطلاعات لازم در مورد نحوه اقدام ویزای ترانزیت بدست آورید.  برای مثال اگر شما ویزای مکزیک رو داشته باشید و بخواهید با پرواز کی ال ام به مقصد موردنظر سفر کنید با توجه به پرواز انتخابی باید درفرودگاه  آمستردام  پرواز عوض کنید و مجددا با پروار دیگری  به مقصد نهایی برسید ،لازم به ذکر است در صورت نداشتن  ویزای ترانزیت اجازه ورود به  فرودگاه آمستردام وادامه سفر را نخواهید داشت.

اگر به شما پیشنهاد صندلی کامفورت داده شد بدین معنی است که شما فضا و صندلی بیزینس کلاس، پذیرایی بهتر از کلاس اکونومی، امکانات رفاهی بیشتر (در برخی پرواز ها داشتن مانیتور اختصاصی) و پذیرش اختصاصی را با پرداخت مبلغی بین کلاس اکونومی و بیزینس تجربه میکنید. در این کلاس پروازی شما از خدمات لانژ (Lounge اتاق استراحت و پذیرایی اختصاصی در بین پرواز) بهره نمیبرید .

مواردی که به آنها اشاره شد، بر اساس تجربه و صرفا جهت اطلاع رسانی ارائه شده اند و ممکن است در شرایط مختلف، با تغییراتی مواجه شوند. خواهشمندیم قبل از سفر تمامی این موارد را دوباره چک کنید و با آگاهی کامل از سفر خود لذت ببرید.

شبکه های اجتماعی: