فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی

ترسناک‌ترین پیاده‌رو دنیا در اسپانیا

“El Caminito del Rey”، گردشگاه و منطقه‌ی مورد علاقه کوهنوردانی از سراسر جهان به شمار می‌آید. این گردشگاه و  مسیرعبور اندکی ترسناک و تماشایی آن که پیش‌تر به عنوان خطرناک‌ترین گردشگاه جهان اعلام شده بود، اکنون به لطف تغییرات و ایمن سازی دقیق و کامل صورت گرفته توسط مقامات اسپانیایی، به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور شناخته می‌شود.

این مسیر که صد سال قدمت دارد، در ابتدا برای تسهیل رفت و آمد کارگران نیروگاه‌های برقی که در آن حوالی واقع شده بودند، ساخته شد. در فاصله سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ و به دنبال کشته شدن ۵ بازدید کننده، این گردش‌گاه به دلایل ایمنی بسته شد. هر چند هیچ چیز نمی‌توانست مانع ماجراجویانی شود که برای قدری هیجان بیشتر، جان خود را در معرض خطر قرار داده و حتی به جریمه‌ی ۵ هزار پوندی تعدی و ورود غیر مجاز، وقعی نمی‌نهادند. اما خوشبختانه مقامات رسمی آندلسی و مالاگایی، با بازسازی آن، به تمامی نگرانی‌ها و خطراتی که افراد را تهدید می‌کرد، پایان دادند.

شبکه های اجتماعی: