فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی

لوکیشن بازی تاج و تخت به جاذبه گردشگری تبدیل می‌شود

خبر خوب برای طرفداران «بازی تاج و تخت». لوکیش‌های این فیلم در ایرلند شمالی به جاذبه گردشگری تبدیل خواهند شد و علاقه‌مندان می‌توانند خود در این دنیای خیالی گام بردارند.

علی‌رغم به پایان رسیدن بازی تاج و تخت در سال آینده، لوکیشن فیلم‌برداری آن در ایرلند شمالی دست‌نخورده باقی خواهد ماند. تصمیم بر این است که چندین لوکیشن از قسمت‌های مهم را برای همیشه به جاذبه گردشگری تبدیل کنند.

بسیاری از قسمت‌های مهم این سریال مانند قصر وینتفال استارک، جاده شاهی (کینگزرود)، قصر گریجوی، قصر تالی و حتی بخش‌هایی از دورن و دراگن‌استون، در ایرلند شمالی فیلم‌برداری شده‌اند. حالا HBO برخی از این مکان‌ها را به‌عنوان میراث «تاج و تخت» و به‌عنوان جاذبه‌های توریستی حفظ می‌کند.

این اولین فرصت برای طرفداران این نمایش تلویزیونی خواهد بود تا بتوانند در وستروس پا بگذارند. علاوه بر این لوکیشن‌ها، وسایل، لباس‌ها، سلاح‌ها و برخی وسیله‌های دیجیتالی نیز وجود دارند.

همچنین این جاذبه‌ها شامل وینترفال، کسل بلک، کینگز لندینگ و یک تور کامل استودیوی Linen Mill است. این تور، گردشگران را به تمام نقاط فیلم‌برداری می‌برد و دنیای خیالی فیلم را به آن‌ها نشان می‌دهد.

جف پیترز از دست‌اندرکاران می‌گوید:

شبکه HBO قصد دارد تا کار خلاقانه گروه «تاج و تخت» را با حفظ لوکیشن‌ها جشن بگیرد. ما بی‌صبرانه منتظر باز شدن دروازه‌ها، قدم نهادن در آن و به اشتراک گذاشتن هیجانات خود با طرفداران «تاج و تخت» از سراسر دنیا هستیم.

گردشگری ایرلند شمالی، تاثیر «تاج و تخت» را بر صنعت خود، یک تاثیر دگرگون‌کننده و مثبت می‌داند. کسل وارد هر ساله میزبان فستیوال وینترفل خود است تا نقشش را به‌عنوان خانه خانواده استارک جشن بگیرد. پکیج غیررسمی تعطیلات تاج و تخت نیز به روی کار آمده است، و همه چیز، از تورهای لوکیشن‌گردی گرفته تا چای عصرگاهی در وستروس را ارائه می‌دهد.

شبکه های اجتماعی: