فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی

قطار تندروی پورتلند به ونکوور؛ اتصال سریع تر آمریکا به کانادا

در صورت راه‌اندازی خط قطار تندروی پورتلند در ایالات متحده به ونکوور در کانادا، می‌توان این مسیر هفت و نیم ساعته را تنها در دو ساعت پیمود.

در حالی که نوآوری در حمل و نقل به سریع‌تر شدن سفرهای به ما کمک شایانی کرده است، امکان راه‌اندازی یک قطار تندرو که مسافران را در کمتر از دو ساعت از پورتلند به ونکوور ببرد، قطعا ایده‌ای اغواکننده است.

طی این مسیر با قطار در حال حاضر در حدود هفت و نیم ساعت طول می‌کشد، اما مقامات حمل و نقلی در اورگن، واشنگتن و بریتیش کلمبیا در حال امکان‌سنجی راه‌اندازی قطاری تندرو هستند که بتواند این زمان را به یک سوم کاهش بدهد. این نوآوری، تلاشی برای کاهش ترافیک و ازدحام جمعیت است؛ چرا که پیش‌بینی می‌شود که جمعیت هر سه شهر در این مسیر احتمالی – که از میان سیاتل می‌گذرد – تا سال ۲۰۴۰ به ۱۱٬۲۰۰٬۰۰۰ نفر (۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار) برسد.

این قطار که با سرعت بیشتر از ۲۴۰ مایل در ساعت سفر می‌کند، مسیر پورتلند تا سیاتل را یک ساعته می‌پیماید و یک ساعت دیگر هم از سیاتل تا ونکوور طول خواهد کشید. مسئولین امیدوار هستند که این اتصال ریلی سریع‌السیر بتواند به رونق اقتصادی منطقه منجر بشود. از لحاظ مسافرت، بازدیدکنندگان غربی‌ترین استان کانادا می‌توانند از کوه‌های باعظمت، جنگل‌های ژرف و سواحل چشمگیر آن لذت ببرند.

پورتلند که بزرگ‌ترین شهر اورگن است، از مزیت‌های فرهنگی یک شهر بزرگ بهره می‌برد، ولی شهری با ویژگی‌های اقتصادی یک شهر کوچک است. این شهر، زیبایی‌های طبیعی زیادی، از جمله پارک‌های کامل، درختانی پر برگ‌وبار و درختچه‌هایی شاداب، دارد که خیابان‌های زیبا و مسکونی شهر را پوشش داده‌اند.

این سه ایالت امیدوارند که بتوانند نظر شرکت‌های خصوصی را برای انجام کارهای زیربنایی برای ساخت قطارهای تندرو جلب کنند و طبق برآوردهای اداره‌ی حمل و نقل واشنگتن، هزینه‌ی این پروژه از ۲۵٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۲۵ میلیارد) تا بیش از ۴۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار (۴۰ میلیارد) خواهد بود.

هنوز باید صبور بود. گفته می‌شود که این قطارهای تندرو تا سال ۲۰۳۵ راه‌اندازی ‌می‌شوند.

شبکه های اجتماعی: