فان هالیدی فان هالیدی فان هالیدی

نخستین جنگل‌های عمودی آفریقا در مصر ساخته می‌شود

قاهره از پروژه‌ی نخستین جنگل‌های عمودی خود خبر داده که در آفریقا سابقه نداشته است و به نظر می‌رسد، کار ساخت آن در سال ۲۰۲۰ کلید بخورد.

ساخت جنگل‌های عمودی در مصر، نخستین پروژه‌ در سطح آفریقا است که کار ساخت‌وساز آن از سال آینده آغاز خواهد شد. شرکت ایتالیایی استفانو بوئری (Stefano Boeri) از طراحی خود برای اولین جنگل‌های عمودی در آفریقا پرده برداشته است که در منطقه‌ی جنوبی قاهره، پایتخت مصر، ساخته می‌شود.

پروژه‌ی جنگل‌های عمودی مصر شامل سه ساختمان سبز است که یکی از آن‌ها به‌عنوان هتل و دو سازه‌ی دیگر برای واحدهای مسکونی استفاده خواهند شد. این سه مکعب با ابعاد ۳۰ در ۳۰ ساخته شده و با ۳۵۰ درخت و ۱۴۰۰ درختچه‌ی همیشه سرسبز پوشیده می‌شوند که از بیش از ۱۰۰ گونه‌ی مختلف خواهند بود. مکعب‌های مذکور از نظر انرژی خودکفا هستند و تخمین‌زده می‌شود که بتوانند سالانه حدود ۸ تن اکسیژن تولید کنند.

جنگل‌های عمودی مصر بخشی از یک چشم‌انداز بزرگ‌تر موسوم به «قاهره‌ی سبزتر» است که شامل چندین استراتژی برای سبزترکردن شهر می‌شود، از جمله ساخت تعدادی ساختمان سبز، چندین جنگل عمودی دیگر و انطباق هزاران سقف مسطح برای تولید انرژی سبز. استفانو بوئری، معمار ایتالیایی، ضمن اعلام پروژه‌ی جنگل عمودی خود گفت:

قاهره می‌تواند به اولین کلان‌شهر آفریقای شمالی تبدیل شود که چالش بزرگ مبارزه با تغییرات اقلیمی و اکولوژیکی را آغاز کرده است.

کار ساخت‌وساز جنگل‌های عمودی مصر در سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ به پایان برسد.

اگر به قاهره سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی قاهره را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

شبکه های اجتماعی: