فان هالیدی

ویزای رایگان سن پترزبورگ برای سفر اتباع ایرانی

دولت روسیه در بخشنامه‌ای اعلام کرده که اتباع ایرانی می‌توانند با ویزای الکترونیکی رایگان به سن پترزبورگ و لنینگراد سفر کنند.

طبق اعلام دولت روسیه، اتباع ایرانی و ۵۲ کشور دیگر اجازه دارند با ویزای الکترونیکی رایگان به سن پترزبورگ و استان لنینگراد سفر کنند. این تصمیم طبق مصوبه دولتی روسیه در تاریخ دهم سپتامبر ۲۰۱۹ گرفته و اعلام شده است. به‌دنبال این مصوبه، فهرست ۵۳ کشور که اتباع آن‌ها می‌توانند با روادید عادی تجاری، توریستی و انسانی به صورت سند الکترونیکی به استان لنینگراد و سن پترزبورگ سفر کنند، منتشر شده است.

کشورهای ایران، ژاپن، آلمان، فنلاند، بلغارستان، واتیکان، مجارستان، یونان، دانمارک، هند، اندونزی، ایرلند، ایسلند، ایتالیا،مالزی، لوکزامبورگ، کویت، سوییس، چک، صربستان، کره شمالی، هلند، نروژ و اسپانیا در فهرستی که پایگاه خبری کابینه دولت روسیه منتشر کرده، دیده می‌شد.

در این اطلاعیه آمده است:

این مصوبه توسط وزارت خارجه روسیه و به دستور ولادیمیر پوتین در تاریخ ۱۸ جولای ۲۰۱۹ درخصوص شرایط ورود و خروج اتباع خارجی به مبادی ورودی سن پترزبورگ و استان لنینگراد تنظیم شده است.

دولت روسیه همچنین اعلام کرده است که فهرست ۵۳ کشوری که اتباع آن‌ها می‌توانند با ویزای الکترونیک به سن پترزبورگ و لنینگراد سفر کنند، مشابه فهرستی است که برای سفر به استان کالینینگراد منتشر شده بود و از ۱۰ تیر ماه در حال اجرا است.

دولت روسیه امیدوار است با این تصمیم، گردشگران خارجی به این منطقه افزایش پیدا کند.

سال گذشته بیش از هشت میلیون گردشگر خارجی به سن پترزبورگ سفر کردند.

شبکه های اجتماعی: