عجیب‌ترین طراحی‌ های خانه در جهان که متحیرتان می کند

اگر به جستجو درباره خانه‌های خاص علاقه دارید و یا به دنبال هنجارشکنی در طراحی هستید، عاشق این خانه‌های عجیب‌وغریب با طراحی خاص خواهید شد. همواره انسان برای آسایش و راحتی خود و ساخت پناهگاه تلاش می‌کرده است و توانسته است در طراحی خانه و پناهگاه خلاقیت‌های چشم‌نوازی را به خرج دهد. انسان‌های اولیه ابتدا غارها را به‌عنوان محل اقامت انتخاب کردند و سپس با استفاده از مصالح ابتدایی سرپناه‌هایی برای خود در بیرون از غارها ساختند. پس از مدتی و با پیشرفت تکنیک‌های معماری و کشف مصالح با استحکام بیشتر اقدام به ساخت قلعه‌ها کردند. به همین ترتیب پیشرفت علم معماری باعث به وجود آمدن خانه‌هایی مستحکم‌تر و ساخت شهر و سپس آپارتمان‌ها شدند.

امروزه خانه‌هایی عجیب‌وغریب و با شکل و اندازه‌هایی غیر معمول ساخته می‌شود که آشنایی با آن‌ها و دلیل طراحی‌شان می‌تواند جالب‌ توجه باشد. برخی خانه‌های خود را به صورتی طراحی می‌کنند که نشان‌دهنده شخصیت خلاق آن‌ها باشد و نتیجه آن ساخت و طراحی خانه‌هایی غیرمعمول می‌شود. پس اگر با این تعاریف شما هم به فکر منزلی با طراحی عجیب افتاده‌اید و علاقه دارید از نمونه‌های قبلی الهام بگیرید، یا فقط می‌خواهید تمایلتان را به شکل چنین خانه‌هایی بسنجید، با ما همراه باشید تا 10 مورد از عجیب‌ترین خانه‌ها را به شما نشان دهیم.

 

1.     خانه شفاف (Transparent House)، ژاپن

 

 

اگر خیلی به حریم خصوصی حساس نیستید، می‌توانید به زندگی در چنین خانه‌ای فکر کنید! خانه اِن ای (House NA) خانه‌ای حدوداً 914 مترمربعی است که توسط سو فوجیموتو طراحی‌ شده است. طراحی این خانه از مفهوم زندگی در درون یک درخت الهام گرفته است.

 

2.     خانه اسکیت ‌بورد (Skateboard House)، ایالات‌متحده آمریکا

 

 

خانه اسکیت بورد پروژه ای در یک اقامتگاه خصوصی است که در مالیبو (Malibu) کالیفرنیا واقع شده است. با طراحی چنین خانه‌ای قادر خواهید بود که در هر سطحی و هر نقطه‌ای از داخل و خارج از خانه اسکیت بازی کنید. طرح چنین خانه‌ای از پی‌یر آندره سنیزرگس (Pierre Andre Senizergues) قهرمان سابق اسکیت جهان است.

 

3.     باریک‌ترین خانه جهان، لهستان

 

 

این خانه مطمئناً برای کسی که از بیماری کلاستروفوبیا (Claustrophobia، ترس از گیرکردن در یک مکان تنگ) رنج می‌برد، مناسب نیست. خانه کِرِت (Keret House) توسط طراح لهستانی، جاکوب شِتِسنِی (Jakub Szczesny) طراحی‌ شده است و در بین دو ساختمان قرار دارد. عرض این ساختمان بسیار باریک فقط در بین 92 تا 152 سانتی‌متر است.

 

4.     برج آب قدیمی که به خانه‌ای مدرن تبدیل‌شده است، بلژیک

 

 

این برج که حدوداً 30 متر ارتفاع دارد در گذشته مخفی گاه نازی‌ها بوده است. امروزه این برج آب با طراحی معماری به نام مائورو بریگام (Mauro Brigham) به خانه‌ای مدرن برای زندگی یک خانواده تبدیل‌ شده است. این خانه شامل همه قسمت‌های یک‌ خانه معمولی مانند؛ اتاق‌خواب، حمام، انباری و همچنین تراس پانوراما است.

 

5.     خانه فلینتستن‌های دیک کلارک (Dick Clark’s Flintstones House)، ایالات‌متحده آمریکا

 

 

دیک کلارک، شخصیت فقید رسانه‌های آمریکایی در مالیبو خانه‌ای رؤیایی ساخته است. طرح این خانه از خانواده فلینتستن‌ها در انیمیشن فلینتستن (عصر حجر در تلویزیون ایران) الهام گرفته است. بعد از مرگ وی این خانه توسط همسر کلارک به مبلغ 3.5 میلیون دلار فروخته شد.

 

6.     کوچک‌ترین خانه یک مترمربعی جهان، آلمان

 

 

یک پناهنده اهل لائوس تمام زندگی خود را صرف تحقیق در مورد مفهوم یک‌ خانه خاص کرده است. این خانه با همکاری یکی از آزمایشگاه‌های شرکت بی‌اِم‌دابلیو (BMW) برای گسترش دهکده‌ای جهانی با خانه‌های کوچک قابل حمل ساخته‌ شده است. خانه 1 مترمربعی که اخیراً عنوان کوچک‌ترین خانه جهان را کسب کرده است، ساختاری قابل‌ حمل دارد و دقیقاً یک مترمربع مساحت دارد.

 

7.     خانه سرسره‌ای، ژاپن

 

 

یک شرکت طراحی ژاپنی خانه‌ای را در توکیو طراحی کرده است که به‌وسیله سرسره هر سه‌ طبقه آن به هم متصل شده است. همچنین یک راه‌پله نیز در سمت دیگر خانه قرار گرفته است، زیرا احتمالاً کسی به بالا رفتن از سرسره علاقه ندارد!

 

8.     خانه سنگی، پرتغال

 

 

وقتی اولین عکس‌ها از این خانه سنگی منتشر شد، مردم در نگاه اول به‌ درستی آن شک کردند. بدون شک این خانه ‌یکی از غیرمعمول‌ترین خانه‌هایی است که تاکنون ساخته‌ شده است. حتی درب، پنجره و دودکش نیز دارد. البته فعلاً کسی در آن زندگی نمی‌کند و به یکی از جاذبه‌های گردشگری پرتغال تبدیل‌ شده است.

 

9.     کلیسایی که به خانه مدرن تبدیل شد، هلند

 

 

دو کلیسای متروکه در هلند به خانه‌هایی شیک تبدیل‌ شده‌اند. یک شرکت طراحی هلندی این کار را انجام داده است و از زمان ساخت، جنجال بسیاری را ایجاد کرده است؛ زیرا گروه‌های کاتولیک خیلی به این مسئله اعتراض کرده‌اند.

 

10. خانه‌ای به شکل صدفی غول‌پیکر، مکزیک

 

 

این خانه که به شکل صدفی غول‌پیکر ساخته‌ شده است و از آثار گائودی (Gaudi) و فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright.) الهام گرفته است، در مکزیکوسیتی ساخته‌ شده است و خانواده‌ای در آن سکونت دارند

 

شبکه های اجتماعی: