فان هالیدی

افتتاح بزرگترین پارک آبی کشور در تبریز

 روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری مراسم افتتاح پارک آبی هلیا، بزرگ‌ترین پارک آبی کشور در تبریز با حضور علی‌اصغر مونسان خبر داد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید در سفر به آذربایجان شرقی به همت فعالان حوزه گردشگری، بر نقش موثر بخش خصوصی بر توسعه این صنعت تاکید کرد و اذعان داشت:

با حضور فعال بخش خصوصی در کشور شاهد پیشبرد اهدافی هستیم که بدون آن‌ها این اهداف دست یافتنی نبود. پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع گردشگری هلیا نیز از جمله پروژه‌های بزرگ و شایسته‌ای است که قطعا سبب رونق بیش از پیش گردشگری منطقه خواهد شد، چراکه با پوشش گسترده حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از هتل پنج ستاره، پارک آبی و رستوران‌های مدرن و سنتی به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم مردم باهمت آذربایجان شرقی را مهم‌ترین مزیت این استان برای پیشرفت و توسعه دانست و برخورداری استان آذربایجان شرقی از مواهب و جاذبه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و تاریخی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های این منطقه برشمرد. وی در این رابطه تصریح کرد:

مجموعه بزرگ گردشگری هلیا از جمله پروژه‌های باشکوه و ارزشمند استان است که به دست پرتوان بخش خصوصی احداث شده و فرصت توسعه بیشتر گردشگری استان را فراهم کرده است، این مجموعه در آینده نزدیک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد

شایان‌ ذکر است که پارک بزرگ آبی مجتمع گردشگری هلیا که امروز، ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۰ با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور به بهره‌برداری رسید، در دو بخش آقایان به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و بانوان به مساحت ۸۷۰۰ مترمربع احداث شده است. عملیات احداث این مجموعه که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان آذربایجان شرقی توسط بخش خصوصی محسوب می‌شود، در سه فاز ایجاد رستوران‌های مدرن و سنتی، پارک بزرگ آبی کشور و هتل پنج ستاره طی سال‌های اخیر آغاز شده و تاکنون دو فاز از این عملیات به اتمام رسیده است.

پارک بزرگ آبی مجتمع گردشگری هلیا با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۵۷ میلیارد تومان احداث شده که بخش پارک بزرگ آبی آن، برای ۱۱۰ نفر به‌صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.

 

شبکه های اجتماعی: