دیدنیهای تایوان

بیشتر مردم با شنیدن معماری تایوان به یاد ساختمان تایپه ۱۰۱ (Taipei 101) می‌افتند. این ساختمان بلندترین ساختمان جهان در زمان خود بوده، اما حقیقت این است که تایوان چیزی بیش از ارائه معماری و ساختمان تایپه ۱۰۱ دارد. از معابد تا موزه‌های متفاوت که جاذبه‌های تاریخی جذابی برای هر گردشگری محسوب می‌گردد. در این مطلب به معرفی برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تایوان می‌پردازیم

کلیسای عروسی کفش پاشنه بلند (The High-Heel Wedding Church)

 

این کلیسا در واقع یک عبادگاه رسمی به حساب نمی‌آید بلکه مکانی است که از مراسم‌های عروسی خصوصی میزبانی می‌کند، به همین دلیل این کلیسا شبیه یک کفش پاشنه بلند غول‌پیکر است و نام کلیسا هم به کلیسای «کفش پاشنه بلند» در جهان مشهور است.

کلیسا در یک روستای ماهیگیری بودای در میان منطقه طبیعی ساحلی جنوبی غربی  ساخته شده و یک ماموریت از طرف ادراه گردشگری منطقه بوده تا اقتصاد محلی منطقه را تقویت کند. ایده شکل کلیسا زمانی مطرح شد که به دلیل شیوع بیماری بلک فوت (Blackfoot)  جمعیت زنان محلی کاهش یافت و به منظور بزرگداشت زنان از دست رفته، کلیسا به این شکل ساخته شد.

 


موزه چیمی (Chimei Museum)

این ساختمان بیشتر شبیه ساختمانی است که در اروپای قرن ۱۸ ساخته شد و دارای پلی است که به نظر متعلق به یونان باستان می‌باشد. موزه چیمی در تاینان (Tainan) قرار دارد و یکی از شگفت‌انگیزترین موزه‌ها آسیا به حساب می‌آید. بیایید لحظه‌ای فراموش کنیم که اینجا مکانی است که مجله فوبز (Forbes) زمانی آن را به عنوان شگفت‌انگیزترین مجموعه هنری در آسیا معرفی کرد. حتی این واقعیت را نیز در نظر نگیریم که این مکان یک ملک کاملا خصوصی است.  تنها ساختمان موزه برای جذب هزاران گردشگر در سال که برای عکس گرفتن از آن می‌آيد، کافی می‌باشد.

 

 

 

موزه بودایی فو گوانگ شان (Fo Guang Shan Buddha Museum)

عنوان این مکان کمی فریب‌دهنده است زیرا این موزه بیشتر مجموعه‌ای از ساختمان‌های زیبا و تاثیرگذار است. صومعه فو گوانگ شان در کائوسیونگ (Kaohsiung) یک مجموعه بسیار چشم‌گیر می‌باشد که در آن یک خیابان بتکده و یک بودای نشسته عظیم وجود دارد که بر مناظر اطراف مسلط است. بازدید از این مکان برای عموم آزاد بوده و هر کسی از شهر کائوسیونگ بخواهد خارج شود باید به این مکان رفته و بعد از احترام به بود از شهر خارج گردد.  

 

 

  

پاکودا اژدها و ببر (Dragon and Tiger Pagodas)

یکی دیگر از مکان‌های مذهبی که در کائوسیونگ و در میان تالاب نیلوفر آبی (Lotus Pond) قرار دارد، پاکودا اژدها و ببر می‌باشد. این پاکودا (ساختمان‌های برجی با بام‌های چند لایه. این مکان‌ها در اصل نیایشگاهی برای پیروان تائوئیسم بوده که بعدها برای پیروان بودا نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.) بسیار ساختمان جالب و چشم‌گیر دارد و در واقع براساس این باور محلی ساخته شده که افرادی که از طرق دهان اژدها وارد مکانی شوند و از طریق ببر از آن مکان خارج شوند، شانس خوبی خواهند داشت. پاکودا که با رنگ‌های زنده و زیبا رنگ‌آمیزی شده، منظره پانورامای از یکی از شلوغ‌ترین مناطق تفریحی شهر به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. بهترین مکان برای بازدید از پاکودا عصر در هنگام غروب خورشید می‌باشد که پاکودا شگفت‌انگیز غرق در نور طلایی می‌گردد.

 

 

 

 

تئاتر ملی تایچونگ (National Taichung Theater)

تئایر ملی تایچونک در شهر محبوب ساحل غربی تایچونگ قرار دارد. تئاتر ملی تایچونگ یک خانه اپرا می‌باشد که نمونه آن در هیچ‌جا تایوان دیده نمی‌شود. این ساختمان توسط معمار ژاپنی تویو ایتو (Toyo Ito) طراحی و در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. به نظر می‌رسد معمار تلاش داشته تا جای که می‌تواند بنای متمایز در تایوان بسازد. دیوارهای منحنی و شیب‌دار این حس را ایجاد می‌کند که شما در حال عبور از یک صخره مرجانی غول‌پیکر هستنید و منطقه فواره‌های تئاتر ملی به یک مکان محبوب در این شهر گرم و مرطوب تبدیل کرده است.

 

 

 

 

معبد لانگشان (Longshan Temple)

معبد لانگشان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های مذهبی در تایوان است که باید در لیست برنامه‌های سفر هر گردشگری قرار داشته باشد. این سازه چند صد ساله نه تنها به دلیل ظاهرزیبا بلکه به خاطر این واقعیت که از بمب‌گذاری‌ها، زمین‌لرزه‌ها، طوفان‌ها و آتش‌سوزی‌های بسیاری جان سالم به در برده، قابل توجه است. تزئینات داخلی معبد زیبا و در عین حال پیچیده می‌باشد اما با این حال پناهگاهی فوق‌العاده آرام در یک شهر بسیار شلوغ به حساب می‌آید.  

 

 

 

گراند هتل (The Grand Hotel)

گراند هتل مشهورترین هتل تایوان است و میزبان لیست طولانی از افراد مشهور، بزرگان و سیاستمدارن در طول تاریخ بوده است. گراند هتل در منطقه یوانشان (Yuanshan) تایپه ساخته شده و به عنوان یکی از اولین ساختمان‌های بزرگی است که بازدیدکنندگان در هنگام ورود به شهر آن را می‌بینند. گراند هتل معماری کلاسیک چینی دارد و لابی آن به اندازه نمای خارجیش چشمگیر و زیباست . در اینجا بازدیدکنندگان می‌توانند از چای عصرانه خود در محیطی بسیار مجلل لذت ببرند.

 

 

ایستگاه قطار مترو کائوسیونگ بلوارد فرموسا (Formosa Boulevard MRT Station)

کمتر دیده می‌شود که ایستگاه مترو به عنوان یک جاذبه گردشگری معرفی شود، شاید به این دلیل است که هیچکدام از ایستگاه‌های مترو در جهان بزرگترین اثر شیشه‌ای جهان را خود نگاه نداشته است. بله درست است. ایستگاه مترو (MRT: نوعی قطار شهری سریع‌السیر که به مترو مشهور می‌باشد) در دومین شهر مهم تایوان کائوسیونگ قرار دارد. این شهر میزبان گنبد نور (Dome of Light) است. هنرمند ایتالیایی به نام نارسیس کواگلیاتا (Narcissus Quagliata) این بنا را طراحی و ساخته است. قطر سازه بیش از ۳۰ متر می‌باشد. با اینکه این سازه شیشه‌ای در یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های شهری قرار گرفته، ارزش یکبار دیدن و رفتن به این ایستگاه را دارد.

 



 

قلعه زلاندیا (Fort Zeelandia)

قلعه زلاندیا در سال ۱۶۲۴ توسط کمپانی هلندی هند شرقی ساخته شده است. قلعه در ناحیه آنپینگ (Anping) جنوب شهر تاینان قرار دارد. این شهر به عنوان پاسگاهی برای هلندی‌ها بود که در آن زمان بیشترین قسمت‌های غربی تایوان را در دست داشتند. ممکن است ساخت قلعه فقط به دلیل اهداف دفاعی نبود اما به صورت کلی قلعه زلاندیا نمادی از افسانه‌ای قدیمی تایوان می‌باشد و یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌‌ها در مسیرهای تجارت محلی به حساب می‌آمده است. قلعه زلاندیا در کنار قلعه سن دومینگو (Fort San Domingo) و قلعه هوب (Hobe Fort) در دان‌شوی (Danshui) یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های تایوان می‌باشد و بازدید آن برای عموم آزاد است.

 

 

 

مطالب مرتبط با دیدنیهای تایوان

برچسب ها

  • کلیسای کفش پاشنه بلند تایوان
  • گردشگری تایوان
  • دیدنیهای تایوان
  • موزه چیمی
  • موزه بودایی فو گوانگ
  • پاکودا اژدها
  • تئاتر ملی تایچونگ
  • معبد لانگشان
  • قلعه زلاندیا

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: