تبلیغات تبلیغات تبلیغات
سفر به شهر وان در ترکیه

 شهر وان ترکیه در نزدیکی ارومیه می باشد که ایرانی های عزیز می توانند از طریق مرز های ایران و ترکیه به صورت زمینی به این شهر بروند و از جاذبه ها و دیدنی های آن استفاده کنند. البته سفر با قطار هم برای رفتن به وان تعریف شده  است شهر وان در شرق کشور ترکیه و در سواحل شرقی دریاچه وان واقع شده است. در قسمت شرقی این شهر قلعه تاریخی وان واقع است که محل رفت و آمد تاریخ دوستان و گردش گر ها است. وان دارای جمعیت ۴۰۰ هزار نفری است. زبان اهالی وان کردی کرمانجی است.

طبق آمار های مرکز فرهنگی گردشگری وان بسیاری از توریست هایی که به وان سفر می کنند در رسته ی تجار و ثروتمندان هستند. اما بیشتر توریست ها مربوط به کشورهای آلمان و کره جنوبی هستند.برای سفر به وان بهتر است یک برنامه ریزی سه تا ۴ روزه داشته باشید. هوای این محل معتدل است و این بخاطر دریاچه است.

اگر بخواهید از طریق زمین به وان بروید باید از شهرهایی نظیر قزوین، زنجان و تبریز عبور کنید و به مرز بازرگان که رسیدید، از رازی و سرو رد شده و به سمت شهر ماکو و خوی در ارومیه بروید. حالا از طریق ارومیه می توانید با طی مسافت ۲۹۰ کیلومتر در ۴ ساعت به وان برسیدسفر با قطار نیز روش دیگر سفر به وان است. قطار تهران- وان هر هفته یک رفت و آمد دارد. هر چند در سفر با قطار آرامش دارید اما به علت گشت و بازرسی زمان زیادی را صرف باید کنید بنابراین سفر جاده ای بهتر است.

مردم وان تا حدودی می توانند ایرانی صحبت کنند به همین دلیل اگر بدانند شما از ایران وارد این شهر شده اید سریعا با شما خو گرفته و سعی دارند فارسی صحبت کنند. اجناسی که در این منطقه فروش می رود علاوه بر لیر ترکیه، به ریال نیز به فروش می رسند.می توانید به مراکز خرید بزرگ رفته و اجناس خارجی و برند های مشهور را در وان ترکیه خریداری کنید. در این شهر مردم حجاب را رعایت می کنند اما کسانی هم که حجاب ندارند از پوشش خوبی برخوردارند

مطالب مرتبط با سفر به شهر وان در ترکیه

برچسب ها

  • وان ترکیه
  • شهر وان ترکیه
  • سفر به وان
  • وان در ترکیه
  • سفر زمینی به وان
  • درباره وان ترکیه

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: