تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
آبشار برجی کلا چلاو

آبشار برجی کلا در استان مازندران واقع است. آبشار برجی کلا در شهرستان آمل، دره چلاو در روستای برجی کلا واقع شده است. در این منطقه چهار آبشار وجود دارد که آبشارهای اول تا سوم بصورت پله ای و عریض و با ارتفاعی در حدود 7 متر و آبشار چهارم و در واقع آخرین آبشار حدود 23 متر ارتفاع با حوضچه ای نسبتا بزرگ است. فیلبند و آبشار برجی کلا يكي از آن شگفتي‌هاي بي‌نظير طبيعت است. بازدید از طبیعتی دست نخورده و دور از دست انسان‌های تخریبگر و ورود به مناطق امن و بکر و حفاظت شده طبیعت ایران و لذت از آرامش و مناظر بدیع طبیعتی وحشی و خاص و جذاب در فصل پاييز را مي‌توانيد در اين سفر تجربه كنيد. بازدید از این آبشار نیاز به پیاده روی سبکی دارد و افراد با توانایی بدنی پایین هم میتوانند از آن بازدید کنند.

چلاو نام دهستاني است در 30 كيلومتري جنوب شرقي آمل و در شرق جاده هراز كه شامل دهات پاريمه ، پاشاكلا – نجار محله – تيار – گنگرج كلا – چمه بنزرخوني – سنگچال – لهاش –اليمستان و امامزاده قاسم (ع ) كه منطقه ميابندي و جنگلي است و بيشتر اوقات سال در اين منطقه بارندگي است . علت كثرت باران، تجمع ابرهاي سياه در دره چلاو است و همين بارندگي اين ناحيه را همواره زمردين و پر درخت وجنگلی نگهداشته است كه منطقه تعليف احشام و اغناي مردم چلاو بوده که همگي مالدار بوده اند. مردم مازندران به بارش شديد ( شلاو ) مي گويند كه احتمالاً نام اين ناحيه از اين كلمه مشتق شده است. ارتفاع منطقه به ويژه دهستان چلاو حدود 800 تا 3200 متر از سطح دريا و فاصله آن از مركز شهر 40 كيلومتر مي باشد. این منطقه اصولا یک منطقه ییلاقی نشین برای اهالی آمل و بابل محسوب می شود که عموما در فصل تابستان رونق بسیاری دارد. جمعیت بسیار کمی در تمام طول سال در منطقه چلاو سکونت دایمی دارند که شاید تعداد آنها به کمتر از صد خانوار در کل روستاهای منطقه نرسد.
به دلیل وجود روستای چلاو در دامنه رشته کوههای البرز و جمع شدن ابرهای بارور در دره چلاو، آب و هوای این روستا نسبتا سرد و بارانی و مه آلود است و در اکثر مواقع سال در آن منطقه بارندگی وجود دارد. بارندگی های پیاپی در روستای چلاو و روستاهای اطراف، آنجا را به مناطقی جنگلی و سرسبز با زمینهایی حاصلخیز تبدیل کرده که روح و جان را نوازش میدهد.
مسير دسترسی به منطقه چلاو از مركز شهرستان آمل به سمت جاده هراز ( به سمت استان تهران) 25 كيلومتر بوده كه مي توان پس از طيّ اين مسافت به واسطه پلي در سمت چپ جاده ( كه به پل منگل معروف است) با پشت سر گذاشتن ً 15 كيلومتر جاده فرعي به منطقه سرسبز چلاو رسيد.

 

مطالب مرتبط با آبشار برجی کلا چلاو

برچسب ها

  • آبشار برجی کلا چلاو
  • آبشار برجی کلا چلاو در مازندران
  • آبشار برجی کلا چلاو مازندران
  • برجی کلا چلاو

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: