تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
جنگل جهان مورا

شهرستان بندرگز درغرب گلستان و وسعتی در حدود 239 كیلومتر مربع ، با وجود جاذبه های گردشگری مانند دریا، اماكن تاریخی و جنگل های زیبا و انبوه موسوم به جنگل های جهان مورا از مراكز مهم گردشگری استان محسوب می شود.

این شهرستان با دو بخش مركزی و نوكنده و بیش‌از ‪ ۵۰هزار نفر جمعیت در ‪۴۲ كیلومتری غرب گرگان و در ساحل دریای خزر جای دارد. نقش تاثیر گذار طبیعت در زیبایی و آرامش منطقه و هماهنگی و همجواری جنگل، دریا و شرایط آب و هوایی، سیمای این شهر را شكل خاصی بخشیده كه در نتیجه آن را به یك قطب توریستی ممتاز در استان گلستان مبدل كرده است.

وجود تفرجگاههای زیبا، قابلیت توسعه صنعت گردشگری را در این شهرستان افزوده بگونه‌ای كه چشمه‌های آب بسیاری در دامنه كوهستان شكل گرفته است. “غلغلی چشمه، توسكا چشمه، بلبل چشمه، چشمه گز و گلفرا هر یك با آب زلال، خنك و گوارا در مناطقی با چشم‌انداز طبیعی و همجواری با روستاهای كوهستانی بخشی از زیباییهای این شهرستان است. از سوی دیگر وجود جنگل در قسمت جنوبی بندرگز، موقعیت ساحلی و شبه‌جزیره میانكاله در قسمت شمالی، سواحل خلیج گرگان، جنگلهای “جهان مورا” از دیگر جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود. در این میان جنگلهای “جهان مورا” از بی‌نظیرترین قابلیتهای طبیعی كشور است كه در قسمت جنوبی شهرستان در دامنه شمالی البرز قرار دارد. تنوع زیاد گونه‌های درختی و بوته‌های گیاهی همراه با پیچك، ویژگی دوگانه باتلاقی و جنگلی از مهمترین ویژگی‌های مناطق جنگلی این شهرستان است.

مطالب مرتبط با جنگل جهان مورا

برچسب ها

  • جنگل جهان مورا
  • جنگل جهان مورا در گلستان
  • جنگل جهان مورا گلستان
  • جنگل جهان مورا در بندرگز
  • جنگل جهان مورا بندر گز
  • جهان مورا

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: