تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
بنه کوه

منطقه نمونه گردشگري بنه كوه در شمال شهر گرمسار در پنج كیلومتری شمال گرمسار واقع شده است و بخاطر دارا بودن طبیعت زیبا و عبور رودخانه حبله رود، یكی از مناطق نمونه گردشگری در استان سمنان است، اين منطقه به دليل قرار داشتن بر سر راه باستاني گرمسار (خوار) به مازندران، از نظر تاريخي و نظامي داراي اهميت ويژه اي بوده است. وجود قلعه باستاني استوناوند، ريگ تپه و قلعه گبري را از جاذبه هاي اين منطقه است. به دليل قرار داشتن بنه كوه در بخش انتهايي رودخانه حبله رود (که رودخانه ای دائمی است)، در اين منطقه انواع پرندگان و ماهي ها زيست مي كنند.

راه آهن تهران گرگان هم از روستای بنه کوه عبور می کند. گوجه سبزهای آن معمولا اواخر فروردین می رسند و انجیر های خیلی خوشمزه ای هم دارد. در ضمن تابستان برای شنا مناسب است (با احتیاط این کار را انجام دهید). همچنین در کوه های اطراف ریواس هم برای علاقمندان به گیاه های دارویی وجود دارد. همچنین قلعه قدیمی و معماری آلمانی ایستگاه راه آهن از مکان های دیدنی و تاریخی بنه کوه گرمسار است. برای رفتن به بنه کوه از جاده تهران مشهد تقریبا 7 – 8 کیلومتر باید بالاتر رفت.
همچنین در مسیر بنه کوه گرمسار غار نمکی (غار جادو) قرار دارد که برای علاقمندان به غار و محیط های متفاوت بسیار جذاب است که در عکس های بالا تصاویری از غار نمکی بنه کوه (غار جادو) از آن وجود دارد که می توانید از بومیان منطقه درباره رفتن به این غار پرس و جو کنید

 

مطالب مرتبط با بنه کوه

برچسب ها

  • بنه کوه
  • بنه کوه گرمسار
  • بنه کوه در گرمسار
  • بنه کوه استان سمنان

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: