تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
دریاچه فراخین

فراخین، نام دریاچه ای در نزدیکی روستای ویسر در مازندران است که درختان سر به فلک کشیده آن را در آغوش خود جای داده و زیبایی هایش را پنهان کرده اند. این دریاچه ی کوچک که بیشتر شبیه به تالابی جنگلی است، منظره ای سحر انگیز را پیش رویتان قرار می دهد و تصویر تازه ای را برایتان به نمایش در می آورد.

این دریاچه در ارتفاع ۲۲۰۰ متری  و در میان جنگل های پهن برگ هیرکانی، قرار دارد و آب آن از چشمه فراخین در بالادست و نزولات آسمانی تامین می گردد.

بکر بودن این منطقه و پاکی و تمیزی آن باعث شده تا به یکی از مقاصد عاشقان طبیعت تبدیل شود و آنها را میزبانی کند.

در کنار دریاچه فراخین می توانید لحظات خوشی را برای خودتان خلق کنید و به انجام فعالیت های زیر بپردازید:

* پیاده روی در جنگل: پوشش گیاهی مجاور دریاچه یکی از زیباترین و با ارزشترین پوشش های گیاهی ایران است. با قدم زدن در اطراف دریاچه می توانید این زیبایی ها را کشف کنید و تصاویر تازه ای را از طبیعت ببینید.
* پیک نیک: محیط اطراف دریاچه بهترین مکان برای برپا کردن پیک نیک و لذت بردن از اوقات فراغت است.
* عکاسی: مناظر سحر انگیز دریاچه و محیط پیرامون آن بهترین و کمیاب ترین سوژه ها برای ثبت تصاویر هستند پس دوربینتان را فراموش نکنید.
* قایق سواری: اگر قایق بادی دارید، می توانید آن را به همراه خود ببرید و با رفتن به میان دریاچه مناظری متفاوت را ببینید.
* دوچرخه سواری: برخی ترجیح می دهند مسیر رسیدن به این دریاچه را با دوچرخه بپیمایند و لذت بیشتری ببرند. در این صورت می توانید از برنامه های دوچرخه سواری که توسط راهنمایان این رشته تدارک دیده شده، استفاده نمایید.

بهترین زمان برای رفتن به دریاچه فراخین از اوایل اردیبهشت تا اواخر شهریور است که دریاچه در پرآب ترین حالت خود قرار دارد.
بهار و تابستان: دریاچه در پرآب ترین حالت خود می باشد و بسیار زیباست.
پاییز: به دلیل جنگلی بودن منطقه، رنگارنگ شدن برگ ها و انعکاس تصویر آنها در آن بسیار تماشایی می باشد.
زمستان: به دلیل برف گیر بودن منطقه و نبود امکانات مناسب در مسیر پیشنهاد می شود که در زمستان به این دریاچه سفر نکنید مگر اینکه تجهیزات و تجربه ی لازم و کافی را داشته باشید.

آدرس
استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، بعد از روستای ویسر
راه دسترسی
در محور کرج - چالوس، بعد از گذشتن از مرزن آباد در سمت راست، مسیر دسترسی به کمربندی چالوس به نوشهر را خواهید دید که تابلوی  دیزی سرای آذربایجان در کنار آن است. وارد این جاده شوید و روستای دلسم و روستای ویسر را پشت سر بگذارید. در نهایت به یک جاده خاکی معدنی که پس از عبور از رودخانه های کم عمق و حدود ۴۰ کیلومتر رانندگی شما را به دریاچه فراخین می‌رساند. پیش از رسیدن به دریاچه ۵ دوراهی وجود دارد که در برخورد با آنها باید به این صورت ادامه دهید: دو تای اول را به سمت راست که تابلو به سمت کجور نشانه ی آن است، سومی به سمت چپ، چهارمی به سمت راست و پنجمی به سمت چپ.

مطالب مرتبط با دریاچه فراخین

برچسب ها

  • دریاچه فراخین
  • دریاچه فراخین مازندران
  • دریاچه فراخین نوشهر
  • دریاچه فراخین در نوشهر
  • فراخین

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: