تبلیغات تبلیغات
آبشار کبوترخوان

آبشار کبوترخوان شميران-دارآباد در استان تهران واقع است. رودخانه دارآباد، شرقی‌ترین رودی است كه از رشته كوه توچال وارد تهران می‌شود. این دره كه از لحاظ ساختار طبیعی از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است، در منتهی‌‌الیه شمال شرق تهران قرار دارد و در واقع آخرین دره مشرف به تهران از سمت شمال شرق به حساب می‌آید. همچنین در مقایسه با سایر دره‌های مشرف به تهران مانند سنگون، دركه و دربند از مزایای كوهنوردی بیشتری برخوردار است. این رودخانه از داخل روستای دارآباد عبور كرده و پس از بزرگراه ازگل در جنوب آن در كنار بزرگراه دارآباد (امام علی) به‌صورت سرپوشیده جریان می‌یابد.

دره دارآباد در روزهای پنجشنبه بیشتر مورد مراجعه عموم قرار می‌گیرد و روزهای جمعه نیز استفاده‌كنندگان از این دره بیشتر جوانان هستند. مسیر كوهنوردی این روددره سال گذشته توسط شهرداری تهران بازسازی و مبلمان مناسبی در این مسیر نصب شد. در این مسیر شما می‌توانید از آبشار غلاك، آبشار چال پونه، آبشار چال مگس، آبشار كبوترخوان و آبشار دم‌اسبی و چشمه‌های درازلش، آب حیات و چهون و… و باغچه خلیل هم دیدن كنید.

در ادامه مسير کوهنوردي دارآباد و پس از گذشتن از آبشار غلاک و کمي بالاتر از محل اردوها، آبشار کبوترخوان بر فراز تخته سنگي بزرگ، شکوه و زيبايي طبيعت را به رخ مي کشد. اين آبشار به ارتفاع تقريبي 15 متر براي مسافران و کوهنوردان جلوه جالبي دارد. در بالاي اين آبشار و در ادامه دره به آبشارهاي کوچک و بزرگ و چشمه هاي زيباي ديگري نيز برمي خوريد که هنوز اسمي ندارند! در اواسط فصل بهار مي توان در اين دره زيبا و آرام آثار برف و يخ را نيز تماشا کرد.

مطالب مرتبط با آبشار کبوترخوان

برچسب ها

  • آبشار کبوترخوان
  • آبشار کبوترخوان داراباد
  • آبشار کبوترخوان در تهران
  • کبوترخوان
  • آبشار کبوترخوان تهران

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: