تبلیغات تبلیغات تبلیغات
بوستان بهشت مادران

بوستان بهشت مادران یکی از پارک‌های شهر تهران می‌باشد که مخصوص خانم‌ها راه‌اندازی شده است و رعایت حجاب در آن الزامی نیست.

بوستان بهشت مادران 19 هکتار وسعت دارد و در انتهای خیابان شهید کاویان غربی در منطقه سیدخندان، خیابان شریعتی، خیابان جلفا واقع شده است. اراضی این پارک که در گذشته جزو محدوده عباس‌آباد محسوب می‌شد، از سال 1387 خورشیدی به اولین بوستان اختصاصی بانوان تبدیل شد.

این بوستان دارای امکانات متنوع و متعددی برای استفاده بانوان می‌باشد که از جمله آن می‌توان به خانه فرهنگ حوراء، خانه سلامت مادر، سالن تیر و کمان، آمفی تئاتر روباز، پیست دوچرخه سواری، ایستگاه روزنامه خوانی، آلاچیق، بوفه، جاده تندرستی، سرویس‌های بهداشتی، زمین بازی کودکان و کتابخانه اشاره نمود.

دسترسی به این بوستان با وسیله نقلیه شخصی بسیار آسان است و از بزرگراه رسالت و شهید حقانی امکان‌پذیر می‌باشد (دیوارهای بلند پارک از بزرگراه حقانی دیده می‌شود). این بوستان دارای سه درِ ورودی از خیابان پروانه، شقاقی و شفاپی می‌باشد.

این بوستان از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 7 صبح الی 18 پذیرای بانوان می‌باشد. مادرانی که فرزند پسر کمتر از 5 سال دارند، می‌توانند فرزند خود را همراه بیاورند (از ورود پسران با بیش از سن 5 سال، ممانعت به عمل می‌آید). لازم به ذکر است که عکسبرداری و فیلمبرداری در محوطه داخلی پارک ممنوع است.

ورود آقایان به محوطه بوستان در روزهای پنج‌شنبه از ساعت 20، روزهای جمعه و ایام تعطیل مقدور می‌باشد.

 

مطالب مرتبط با بوستان بهشت مادران

برچسب ها

  • بوستان بهشت مادران
  • بوستان بهشت مادران در شریعتی
  • بوستان بهشت مادران در تهران
  • بوستان بهشت مادران در سیدخندان
  • بوستان بهشت مادران در جلفا

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: