تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
پارک شهر

پارک شهر یکی از قدیمی‌ترین بوستان‌های تهران است که در مرکز شهر تهران قرار دارد. این پارک در اراضی محله سنگلج واقع شده و تاریخ تأسیس آن به سال 1339 خورشیدی بازمی‌گردد.

مساحت این پارک تقریباً 25 هکتار است و از شمال به خیابان شهید فیاض‌بخش، از جنوب به خیابان بهشت، از شرق به خیابان خیام و از غرب به خیابان وحدت اسلامی (شاپور سابق) محدود می‌شود. این پارک دارای 8 ورودی می‌باشد.

از مساحت کل پارک، 173 هزار و 500 مترمربع به فضای سبز اختصاص دارد که از این مقدار، 44 هزار و 200 مترمربع چمن‌کاری، 127 هزار و 300 مترمربع درخت‌کاری و به صورت شبه جنگلی و 2 مترمربع فضای گل‌کاری است. 4 هزار و 250 مترمربع مساحت دریاچه و 2900 مترمربع مساحت آبنماهای پارک است.

8 هزار مترمربع از مساحت پارک به ساختمان‌های مختلف شامل کتابخانه، سالن نمایش، پناهگاه، پست برق و ساختمان اداری اختصاص یافته و سایر سطوح مربوط به پیاده‌روها و خیابان‌های داخل پارک می‌باشد.

موزه صلح، آکواریوم و باغ پرندگان از دیگر بخش‌های موجود در پارک شهر می‌باشند.

از مراکز مهم پیرامون پارک شهر می‌توان به شهرداری تهران، ساختمان شورای شهر، پزشکی قانونی، دیوان عدالت اداری، تالار سنگلج، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران، وزارت دادگستری، ورزشگاه شهدای هفتم تیر، مرکز تحقیقات علوم آزمایشگاهی، سازمان بهزیستی کل کشور و … اشاره نمود.

 

مطالب مرتبط با پارک شهر

برچسب ها

  • پارک شهر
  • پارک شهر تهران
  • پارک شهر در تهران
  • پارک شهر سنگلج
  • پارک شهر در سنگلج

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: