تبلیغات
دریاچه سد طالقان

این دریاچه که در پشت سدی به نام طالقان (از کرج تاشهرک طالقان82کیلومتر) قراردارد به طول تقریبی 15 کیلومتر در حد فاصل آبادی های گلینک ، میراش ،آردکان و آرموت از شمال و زیدشت و سنگ بن ازجنوب ، دارای محیطی بسیار جذاب و دلنشین است.

کرانه های اطراف این دریاچه به صورت خلیج های کوچکی به داخل مصب رودخانه های دائمی و فصلی که از قدیم الایام به طالقان رود سرازیر می شده اند پیشروی کرده است و باعث به وجود آمدن منا ظر بسیار بدیعی ازپیشروی آب به خشکی شده اند.

جاده آسفالته ای در شمال دریاچه از زیدشت به گلینک و با دور زدن دریاچه از زاویه شمالی به آرموت تنها آبادی همجوار دریاچه طالقان و از آنجا تاسوهان امتداد داردکه راه دسترسی مناسبی برای استفاده از محیط های پیرامون این دریاچه به شمار می رود. آب این دریاچه سبز رنگ بوده و دارای چندین نوع ماهی است که کولی نام یکی از انواع آن می باشد.

طالقان رود پس از اتصال تمامی آب هوای جاری کوهستان هوای شمال و جنوب این دره به آن ، وارد این دریاچه می گردد.از جمله ساحل های دیدنی آن باید از محوطه مسطح لات فشندک و حوالی زیدشت و به خصوص آرموت بوه عنوان یکی ازنقاط دسترسی به کناره این دریاچه نام برد.

مطالب مرتبط با دریاچه سد طالقان

برچسب ها

  • سد طالقان
  • دریاچه سد طالقان
  • دریاچه طالقان

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: