تبلیغات تبلیغات تبلیغات
حمام سنتی وکیل

بناي‌ حمام‌ قديمي‌ وكيل‌ در سال‌ 1280 ه . ق‌ به‌ شكل‌ با شكوه‌ و باتاثيرپذيري‌ از سبك‌ معماري‌ عصر زنديه‌ – قاجاريه‌ احداث‌ شده‌ است‌. از كف‌ تا ديوار آن‌ كاشي‌ كاري‌ و سراميك‌كاري‌ شده‌ و به‌ دو بخش‌ رختكن‌ و گرمخانه‌ تقسيم‌ مي‌شود. در دهه‌هاي‌ اخير اين‌ حمام‌ به‌ چايخانه‌ سنتي‌ تبديل‌شده‌ است‌. سردر اين‌ حمام‌ در سال‌ 1369 ه . ش‌ بازسازي‌ شد. بخش‌ گرمخانه‌ اين‌ حمام‌ امروز محل‌ صرف‌غذاهاي‌ محلي‌ كرمان‌ است‌.

اولین بخش از مجموعه وکیل، بنای حمام قدیمی یا چایخانه امروزی وکیل است که در سال 1280 به شکل باشکوه و با تأثیرپذیری از سبک معماری عصر زندیهقاجاریه احداث شده است. این بنا یکی از حمام‌های تاریخی،‌ سنتی و باستانی کرمان بوده و به تقلید از حمام گنجعلی‌خان ساخته شده است. از کف تا دیوار آن کاشی‌‌کاری و سرامیک‌کاری شده و به دو بخش رختکن و گرم خانه تقسیم می‌شود.

در سال‌های اخیر این حمام به چایخانه سنتی تبدیل شده و توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اداره می‌شود. سردر این حمام در سال 1369 به سبک معماری دوره مربوطه‌‌اش، بازسازی شد و راهی از آن نیز مستقیماً به بازار کرمان ارتباط داده شد. در حال حاضر مهمانان و بازدیدکنندگان،‌ در این حمام با فالوده کرمانی، چای و انواع نوشیدنی مورد پذیرایی قرار می‌گیرند. بخش گرمخانه این حمام محل صرف غذاهای محلی کرمان شده است.

مطالب مرتبط با حمام سنتی وکیل

برچسب ها

  • حمام سنتی وکیل
  • چایخانه سنتی وکیل
  • حمام سنتی وکیل در کرمان
  • حمام سنتی وکیل کرمان

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: