تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
دلفیناریوم دبی

پارک دلفین‌ های دبی اولین پارک دلفین دارای تهویه هوای داخلی در خاورمیانه است که زیستگاهی را برای دلفین‌ ها فراهم نموده است و به عموم اجازه می‌دهد تا از طریق برنامه‌ های زنده آن‌ ها را ببینند، با آن‌ ها تعامل داشته باشند و عکس بگیرند. این بخش در سمت نهر دار پارک در بر دبی نزدیک شهر کودکان واقع‌ شده است. پارک دلفین دبی در دوشنبه ۲۱ می ۲۰۰۸ توسط شهرداری افتتاح شد و توسط دولت دبی برای فراهم کردن سرگرمی عمومی و آموزش آن‌ ها در رابطه با دلفین‌ ها و سایر موجودات دریایی حمایت می‌شود. این امر هم‌ چنین منعکس‌ کننده این است که تعامل با این پستانداران دوست‌ داشتنی مانند دلفین‌ ها می‌تواند انگیزه‌ای برای نسل جوان در حفظ زندگی دریایی و محیط‌ زیست باشد.

امکانات

پارک دلفین دبی ۵۰۰۰ متر مربع امکانات دریایی مدرن به همراه حدود ۱۲۵۰ نفر گنجایش دارد. دلفین‌ ها زیستگاه خصوصی خود را با ۶۰۰ متر مکعب آب دریا که به استخر اصلی متصل می‌شود را دارند. یک استخر پزشکی جداگانه و یک استخر مهر و موم شده برای وضعیت خوب این پستانداران دریایی ساخته‌ شده است.
مجموعه پارک دلفین دارای فعالیت‌ های کودکان، مهمانی‌ های تولد برای بچه‌ ها، گردش‌ های علمی مدرسه، فضای مخصوص کودکان، مدرسه رقص عربی، رستوران فراهم‌ کننده و غذای سریع و جالب و سینمای ۵ بعدی کوچک است.

پستانداران دریایی

پارک دلفین دبی خانه ۵ دلفین سیاه دریایی، سی نا، سیوشا، فلکا، تتکا و جری و چهار گوساله ماهی شمالی، قوشا، مکس، فیلا و لوشا است. این گوساله‌ های دریایی و دلفین‌ ها بنا به گزارشات از یک کشور متعلق به کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع، ائتلافی از ۱۱ جمهوری‌ های سابق شوروی، خریداری‌ شده‌اند.

فعالیت‌ها

فعالیت‌ های متنوعی مانند کمپ تابستانی کودکان و غافلگیری‌ های تابستان دبی هرسال در تعطیلات تابستان در پارک دلفین دبی برگزار می‌شود.
پارک دلفین دبی به همراه سازمان شهرداری دبی در روز آگاهی از اوتیسم از مراکز مختلف نگه‌داری از بیماران اوتیسم و مراکز تربیت کودکان با نیاز های خاص در روز ۲۸ آوریل ۲۰۰۸ مراسمی را تربیت داد.
این پارک به یک‌ میلیون بازدیدکننده خود در مارس ۲۰۱۲ خوشآمد گفته و فعالیت‌ های تبلیغاتی بسیاری در این دوره صورت گرفته است.

مدیریت

این تأسیسات توسط ۶۰ تربیت‌ کننده پستانداران و کارکنان حمایت‌ کننده از مشتری مدیریت می‌شود.

انتقادات

این پارک از طرف فعالان مختلف رفاه حیوانات که در ابتدا گفته بودند این امر منجر به رنج کشیدن و مرگ‌ و میر بالای دلفین‌ ها می‌شود مورد انتقاد قرارگرفته است. فعالیت‌ ها همچنین منبع دلفین‌ های سیاه را مورد سؤال قرار داده، اظهار می‌شود که یکی از آن‌ ها در اسارت به دنیا نیامده ولی از تور ماهیگیری یک ماهیگیر نجات‌ یافته و می‌بایست دوباره آزاد شود.
اما مدیریت با این انتقادها با بیان اینکه دلفین‌ها در این پارک در سه نسل هستند که در شرایط مصنوعی به دنیا آمده‌اند و در این محیط و در این نقش خوشحال هستند و از همتایان وحشی خود در محیط‌ های بیرون سالم‌ تر هستند، مقابله کرده است. آن‌ ها هم‌ چنین اذعان داشته‌اند که عملکرد دلفین‌ ها در نمایش‌ هایی این‌ چنین طولانی حاکی از رفاه حال آن‌ ها است زیرا دلفین‌ های ناراحت به شما می‌فهمانند که خوشحال نیستند.

 

مطالب مرتبط با دلفیناریوم دبی

برچسب ها

  • گردشگری دبی
  • دبی گردی
  • دلفیناریوم دبی
  • دلفیناریوم در دبی
  • پارک دلفین دبی
  • آدرس دلیفیناریوم دبی

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: