تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
کارهایی که گردشگران در عمان نباید انجام بدهند!

مردم عمان بسیار محترم و مهربان هستند. با وجود اینکه گردشگری برای آنها مهم است اما به شدت به فرهنگ خود حساس هستند و به ارزش‌ها، سنت‌ها و فضایل خود احترام می‌گذارند و انتظار دارند که گردشگران نیز به آنها احترام بگذارند. در اینجا به برخی از کارهایی که هرگز نباید در عمان انجام شود، اشاره شده است. اگر قصد دارید تا به این نگین بی‌بدیل شبه جزیره‌ی عربستان سفر کنید، با ما همراه باشید!

لباس خیلی کوتاه نپوشید.

مردم عمان محافظه‌کار هستند. بیشتر آنها مسلمان و به ارزش‌ها و فرهنگ خود پایبند هستند. مردم عمان در داخل و خارج از خانه لباس‌های سنتی می‌پوشند. مردان عمانی معمولا لباس سنتی به نام دشداشه می‌پوشند که شامل یک پیراهن بلند سفید یا رنگی نزدیک به آن، به همراه صندل و کومه که کلاه سنتی آنهاست، می‌شود. زنان عمان نیز لباس‌های رنگارنگ به همراه روسری مناسب رنگ لباسشان می‌پوشند. اصولا گردشگران از لباس سنتی عمانی خوششان می‌آید اما آنها مجبور به پوشیدن این لباس‌ها نیستند. با این وجود باید به ماهیت محافظه کارانه‌ی کشور احترام گذاشته و لباس‌هایی که خیلی باز هستند را نپوشید.

با صدای بلند در خیابان حرف نزنید و نخندید.

عمانی‌ها دوست داشتنی‌ترین و مهربان‌ترین مردم دنیا هستند. آنها از اینکه با افراد جدید آشنا شوند بسیار خوشحال خواهند شد. عمانی‌ها مکان‌های خاصی به نام «مجلیل» یا «صبالا» دارند که در آنجا دور هم جمع می‌شوند و با هم معاشرت می‌کنند. با صدای بلند در خیابان حرف زدن و یا خندیدن از نظر آنها نوعی مزاحمت برای همسایگان و افراد مسن محسوب می‌شود. حتی در عروسی‌هایشان نیز در زمانی که عروس و داماد را به سمت خانه جدیدشان هدایت می‌کنند، بدون هیچ صدا و بوقی این کار را انجام می‌دهند. آنها این کارها را برای ایجاد صلح و آرامش در کشور خود انجام می‌دهند و انتظار دارند که بازدیدکنندگان نیز از آنها تبعیت کنند.

مشروبات الکلی و مواد مخدر مصرف نکنید.

عمان یک کشور مسلمان و با فرهنگ عربی محافظه کار است. آنها به راحتی مصرف الکل را نمی‌پذیرند. درست است که در عمان امکان خرید و فروش نوشیدنی‌های الکلی وجود دارد اما این موارد فقط در هتل‌ها یافت می‌شود و مردم معمولا در مکان‌های عمومی از این نوشیدنی‌ها استفاده نمی‌کنند. مصرف مواد مخدر یا داروی بدون نسخه‌ی پزشک نیز به صورت رسمی غیرقانونی است. مصرف مواد مخدار یک عمل طرد شده چه به لحاظ اجتماعی و چه به لحاظ قانونی شده است. بنابراین انجام این رفتار در عمان بی احترامی به ارزش‌ها و اخلاقیات مردم عمان محسوب می‌شود.

به مساجد بی‌احترامی نکنید.

مسجد خانه‌ی خداست. عمانی‌ها به عنوان مسلمان، از مسجد برای انجام اعمال دینی مثل نماز خواندن، قرآن خواندن، مباحثه دینی و عبادت خدا استفاده می‌کنند. مساجد عمان بسیار زیبا هستند. برخی مساجد به گردشگران غیر مسلمان اجازه می‌دهند تا در زمان‌های خاصی از مسجد بازدید کنند. اما پیش از آن بدانید که باید مقدسات این مکان را بدانید و با احترام به آنجا وارد شوید. مسلمانان بدون کفش وارد مسجد نمی‌شوند، لباس پوشیده می‌پوشند و زنان هم باید موی خود را بپوشانند. همچنین داخل مسجد با صدای بلند حرف نمی‌زنند و نمی‌خندند. بچه‌ها در مساجد نمی‌دوند و سر و صدا ایجاد نمی‌کنند. همچنین برای ورود به مساجد باید پاک باشید.

سنت‌های عمان را انکار نکنید.

عمان فرهنگی بسیار غنی دارد و سنت‌های آن بسیار جالب و منحصر به فرد است. عمان به مبارزات خود با کشورهای منطقه‌ی قفقاز افتخار می‌کند. آنها رهبر خود را بسیار دوست دارند و به تاریخ خود احترام می‌گذارند. عمانی‌ها از اینکه فرهنگ خود را حفظ کنند، مانند پوشیدن لباس سنتی بسیار خوشحالند و در تلاش برای توسعه‌ی فرهنگ خود نیز هستند. بنابراین انتظار دارند که بازدیدکنندگان نیز به فرهنگ آنها احترام بگذارند.

مهمان نوازی عمانی‌ها را رد نکنید

مهمان‌نوازی عمانی یا قهوه‌ی عمانی یک روش سنتی برای دعوت مردم به خوردن غذا، قهوه و شیرینی است. عمانی‌ها از دعوت مردم به خانه‌ی خود لذت می‌برند، برای آنها دوستان، آشنا یا غریبه فرقی نمی‌کند. اگر کسی در عمان شما را دعوت کرد، بپذیرید. این کار باعث می‌شود تا عمانی‌ها مطمئن شوند از اقامتتان در عمان لذت می‌برید.

به زنان نزدیک نشوید.

جامعه‌ی عمان به عنوان یک جامعه‌ی مسلمان، به زنان به عنوان یک موجود گرانبها نگاه می‌کند و با آنها با احترام رفتار می‌کند. آنها هرگز نمی‌توانند نگاهی همراه با بی‌احترامی به زنان را تحمل کنند. بنابراین از تمامی گردشگران انتظار دارند که به زنان نزدیک نشوند و همواره با احترام با آنان برخورد کنند.

با خود اسلحه حمل نکنید.

عمان یک از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه است. پلیس و نیروهای امنیتی در عمان در تلاش برای حفظ امنیت و آرامش کشور هستند. حمل سلاح در خیابان‌های عمان به عنوان تهدیدی برای مردم محلی و همچنین افسران پلیس دیده می‌شود.

به سایت‌های گردشگری احترام بگذارید.

مردم عمان کشور خود را تمیز و در صلح نگه می‌دارند. نه تنها جاذبه‌های گردشگری و سایت‌های معروف برای آنها مهم است بلکه خیابان‌ها، باغ‌ها و سوله‌ها نیز باید تمیز باشند. صدمه زدن به اینها در واقع آسیب به اموال عمومی محسوب می‌شود. وزارت گردشگری عمان معمولا نشانه‌هایی مثل آنچه در بالا می‌بینید را در جاذبه‌های گردشگری قرار داده تا اهمیت جاذبه‌های گردشگری را به گردشگران گوشزد کنند.

 

مطالب مرتبط با کارهایی که گردشگران در عمان نباید انجام بدهند!

برچسب ها

  • فرهنگ مردم عمان
  • آداب رسوم عمان
  • گردشگری عمان
  • کارهایی که نباید در عمان انجام داد

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: