تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
سیاه رودبار

 در ۲۲ کیلومتری جنوب شرقی توابع علی آباد کتول و در بخش مرکزی دهستان زرین گل، روستای سیاه رودبار قرار دارد. علت نام گذاری این روستا به نام سیاه رودبار روخانه‌ای است که در این روستا جریان دارد و آب آن شور است و از درون جنگل منشا می گیرد، به همین خاطر جلبک خاصی در این رودخانه زندگی می کند و کل سطح رودخانه را می پوشاند، به طوری که انگار سطح رودخانه سبز تیره استیکی از کارهایی که در این روستا رایج است ابریشم بافی است. زنان این روستا بیشتر اوقات مشغول بافتن حوله و پارچه‌های ابریشمی هستند. برخی از مردم روستا به دامداری مشغول هستند. 

بسیاری از طریق شالیکاری امرار معاش می کنند. یکی از تولیداتی که در این روستا برای دنیا و بخصوص در اروپا طرفداران بیشماری دارد عسل نمدار است.

پس از توقف طرح‌های جنگل‌داری و به اجرا در آمدن طرح تنفس جنگل توسط منابع طبیعی، بسیاری از روستاییان بیکار شدند، ازین رو اخیراً بسیاری از مشاغل قدیمی از جمله نمدمالی و زنبورداری احیا شده‌اند. همانطور که در مطالب فوق عنوان شد، بخاطر شوری آب در این روستا، برنج سیاه رودبار نیز بسیار مرغوب است. یکی از جاذبه‌های قدیمی که در این روستا قرار دارد که تقریبا مربوط به 1300 سال پیش است، سرقلعه نام دارد که به انگور باغ نیز مشهور است. در این روستا همچنین آبشارهای متعددی وجود دارد که فصلی هستند. این آبشارها در بهار و تا خرداد ماه فعال هستند. امیدواریم اگر گذارتان به این منطقه افتاد، از دیدن زیبایی‌هایش لذت برده و با خرید سوغات از بازاریان محلی نیز به رونق کسب و کارشان کمک کنید

 

مطالب مرتبط با سیاه رودبار

برچسب ها

  • سیاه رودبار در علی آباد کتول
  • سیاه رودبار
  • سیاه رودبار در زرین گل

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: