عجیب ترین آداب غذا خوردن در اروپا را بشناسید

 ما به‌عنوان یک فرد بالغ دوست داریم تصور کنیم که در مورد آداب غذا خوردن به‌اندازهی کافی اطلاعات داریم ولی این آداب در هر نقطه از جهان متفاوت و در مواردی عجیب هستند.

این مقاله از زبان کریس کیولی (Chris Ciolli) اسپانیاشناس و نویسندهی وب‌سایت afar نوشته شده است.

 

 

 

مهم نیست قصد دارید به کجا سفر کنید. غذا خوردن با مردم محلی بهترین راه برای برقراری ارتباط با آنها است، پس بهتر است شیوهی درست غذا خوردن را یاد بگیریم تا با رفتارهای غیرمودبانه آنها را نیازاریم. در این مطلب تعدادی از عجیب‌ترین آداب غذا خوردن در اروپا را معرفی میکنیم که در سفر بعدی احتمالا به کارتان میآید.

 

در اسپانیا، فرانسه و ایتالیا سریع غذا نخورید

وعدههای غذایی که در این کشورها به‌همراه دوستان و همکاران میل میکنید، ممکن است تا سه ساعت و حتی بیشتر طول بکشد. در این کشورها مرسوم است که پس از پایان غذا چای و قهوه بنوشند و با هم گفت‌وگو کنند. پس هیچ عجله‌ای برای تمام کردن غذا نداشته باشید، چون اصلا مودبانه نیست.

 

 

 

در فرانسه، آلمان، اسپانیا و پرتغال میتوانید آب سفارش دهید

به خاطر داشته باشید که در بیشتر کشورهای اروپایی فقط در صورتی که آب سفارش دهید، برای شما روی میز سرو میشود و رایگان نیست. اگر بودجه‌ی شما محدود است، میتوانید آب لوله‌کشی سفارش دهید؛ ولی این کار نشانه خساست شما است.

 

در آلمان و فرانسه رومیزی را تمیز نگه دارید

در فرانسه ابتدا میزبان باید دستمال را باز کند و روی پاهایش قرار بدهد، سپس شما اجازه دارید این کار را تکرار کنید. در آلمان مچاله کردن دستمال و قرار دادن آن روی صندلی مودبانه نیست. پس هر زمان که قصد ندارید از آن استفاده کنید، دستمال را تا کنید و سمت چپ بشقاب غذا قرار بدهید.

 

 

در اسپانیا با سوپ آب ننوشید

نوشیدن آب در حالت معمول در اسپانیا متداول است، ولی همراه شدن آن با برخی غذاها تابو است. خصوصا بین نسلهای قدیمی‌تر و شهرهای کوچک این عادت بیشتر رواج دارد. اعتقاد سنتی آنها بر این مبنا است که نوشیدن آب همراه با سوپ موجب دل درد شما میشود. اگر تشنه هستید، از نوشیدنیهای دیگر استفاده کنید.

 

 

در فرانسه نان را روی میز قرار دهید

برخلاف خیلی از کشورها، در فرانسه نان را بدون ظرف روی میز و بالای بشقاب غذا قرار میدهند. بهتر است نان به‌سمت بالا قرار بگیرد، چون در غیر اینصورت نشانهی بدشانسی است. نانواها معمولا نانی که برای جلاد محله کنار می‌گذاشتند را رو به پایین قرار می‌دادند. به‌علاوه مهم نیست چقدر گرسنه باشید، نان به‌عنوان پیش غذا سرو نمیشود و باید آن را همراه با غذای اصلی میل کنید. هیچ وقت نان را گاز نزنید، ابتدا آن را با دست تکه کنید و بعد در دهان قرار بدهید.

 

 

 

در ایتالیا پنیر اضافی درخواست نکنید

در خیلی از کشورها پیشخدمتها مدام از شما میپرسند که پنیر اضافی میل دارید یا خیر. ولی در ایتالیا نباید به هر غذایی پنیر پارمسان اضافه کنید. در ایتالیا خیلی از غذاها با پنیر پکورینو تهیه می‌شود و درخواست پنیر اضافی به این معنی است که شما از طعم غذایی که سفارش دادهاید، راضی نیستید. پس هنگام میل کردن غذای دریایی پنیر سفارش ندهید.

 

 

در آلمان و فرانسه کلم را نبرید

مهم نیست سبزیجات سالاد شما چقدر بزرگ هستند؛ این قانون را به خاطر داشته باشید: کلم را تا کنید یا با چنگال تکه کنید، ولی هرگز آن را نبرید! بریدن اجزای سالاد یعنی انتقاد کردن به شیوهای که آشپز آن را تهیه کرده است.

 

در روسیه نان را هدر ندهید

در همه جای اروپا هدر دادن نان بی‌ادبی محسوب می‌شود، چون نان بخشی از هر وعدهی غذایی است. ولی در روسیه مقدار نانی که برای خود بر میدارید اهمیت صد چندان دارد

 

 

 

در دانمارک آخرین لقمه غذا را دست نزنید

اگر یک وعدهی غذایی را به‌همراه یکی از دوستان‌تان سفارش دادهاید آخرین تکه را به‌تنهایی نخورید. بهتر است باقی‌ماندهرا نصف کنید و این کار را  تا زمانی ادامه دهید که غذا تمام شود.

در انگلستان بشقاب سوپ را به‌سمت مقابل خود کج کنید

 

در انگلستان و اسکاتلند شیوه‌ی درست میل کردن سوپ به این صورت است که باید کاسه را به‌سمت مقابل خود کج کنید و سپس قاشق را از سمت بیرون پر کنید. سپس قاشق را به‌سمت دهان خود ببرید و از کناره‌ی آن به‌آرامی سوپ را میل کنید.

 

 

در انگلستان همیشه ظرف نوشیدنی را به فرد سمت چپ خود بدهید

در انگلستان بعد از اینکه نوشیدنی ریختید، آن را به فرد سمت چپ خود بدهید تا دست به دستشود.

 

 

مطالب مرتبط با عجیب ترین آداب غذا خوردن در اروپا را بشناسید

برچسب ها

  • عجیب ترین آداب غذا خوردن در اروپا
  • آداب غذا خوردن در اروپا
  • آداب غذا خوردن در فرانسه
  • آداب غذا خوردن در ایتالیا
  • آداب غذا خوردن در آلمان

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: