تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
مرداب دریوک

مرداب دریوک، یکی از جاذبه‌های بکر، رویایی و اسرارآمیز در مازندران است که در میان شاخ‌وبرگ انبوه جنگل‌های کلاردشت به زیبایی هرچه تمام‌تر خودنمایی می‌کند.

مرداب دریوک، یکی از مرداب‌های وهم‌انگیز ایران است که در استان مازندران و منطقه‌ی کلاردشت قرار دارد. دریوک در مسیر جنگلی و در میان درختان پرشاخ‌وبرگ و انبوه کلاردشت قرار گرفته است و با کمی ‌پیاده‌روی می‌توانید به آن برسید. ضمن اینکه از هوای جنگل و صدای پرندگان لذت می‌برید، منظره‌ی اعجاب‌انگیز مرداب جلوی چشم‌تان نمایان می‌شود.

مرداب دیوک تا حدودی ناشناخته است و همین موضوع جذابیت سفر به این منطقه را دوچندان می‌کند. با ما همراه باشید تا از این شگفتی طبیعی زیبا بیشتر به شما بگوییم.

مرداب دریوک به‌قدری زیبا است که مانند فیلم‌های اسرارآمیز و معمایی است؛ زمانی که قهرمان داستان به جنگل می‌رود و با عبور از مسیری بکر، مه‌آلود و خزه بسته و از میان بوته‌ها و تنه‌ی درختان کهن‌سال که بر زمین افتاده‌اند، ناگهان با منظره‌ی عجیبی مواجه می‌شود؛ آب‌گیری که سطحش پوشیده از خزه است و درختان محاصره‌اش کرده‌اند و شعاع آفتاب از میان شاخه‌های درختان، بر سطح آب‌گیر بازی نور به راه انداخته است. این تصویر دقیقا همان چیزی است که در سفر به مرداب دریوک تجربه خواهید کرد.

در واقع مرداب دریوک گاهی با وجود مه زیبایی که روی آن قرار می‌گیرد، چهره‌ای وهم‌آلود و اسرارآمیز پیدا می‌کند. تنه‌ی درختی پیر در کنار مرداب به چشم می‌خورد که مسافران روی آن می‌روند و عکس می‌گیرند. پوشش جنگلی و درختان سر به فلک کشیده، جلوه‌ی خاصی به این مرداب داده است و گروه‌های آفرود و موتورسوارها که اغلب بازدیدکنندگان مرداب هستند، در اینجا کمپ می‌زنند.

بهترین زمان سفر به مرداب دریوک

جنگل‌های کلاردشت در فصل بهار غرق در زیبایی می‌شوند و زمین پوشیده از سبزه و جوانه‌های تازه‌ی درختان، تحسین هر گردشگری را برمی‌انگیزند. با از راه رسیدن تابستان، سرسبزی درختان بیشتر می‌شود و گرمای خورشید، درخشندگی جنگل و مرداب را نمایان‌تر می‌کند.

فصل پاییز در این منطقه، با لباس رنگ به رنگ درختان و صدای خش‌خش برگ‌ها در زیر پا، منظره‌ای رویایی به وجود می‌آورد؛ هرچند که سرمای زمستان و بارندگی، سفر به این منطقه در فصل سرد را قدری دشوار می‌کند. به‌طور کلی می‌توان نیمه اول سال را بهترین زمان سفر به مرداب دریوک دانست.

تجهیزات لازم برای بازدید از مرداب دریوک

از آنجا که سفر به مرداب دریوک، یک برنامه‌ی پیمایشی نسبتا طولانی است، پیشنهاد می‌شود برای رفتن به این مرداب، سبک سفر کنید. کفش مناسب پیاده‌‌روی برای جنگل‌نوردی، یک کوله‌پشتی با تجهیزات کامل و دوربین عکاسی به‌همراه داشته باشید. یادتان باشد در هر سفری بهتر است یک دست لباس اضافه هم بردارید

اگر قصد کمپ زدن در اطراف مرداب را دارید، حتما با تجهیزات کامل بروید و چادر، کیسه خواب، غذا و آب آشامیدنی به‌همراه داشته باشید؛ به‌خصوص که این مرداب به حدی بکر است که هیچ‌گونه امکانات رفاهی در طول مسیر جنگلی یا اطراف آن وجود ندارد.

علاوه بر این، همیشه یادتان باشد که طبیعت قلب تپنده منابع طبیعی و محیط‌زیست است؛ پس آن را از تپش نیندازیم!

مسیر دسترسی به مرداب دریوک

برای سفر به مراب دریوک باید از مسیر جاده چالوس به‌سمت کلاردشت بروید. به این ترتیب که در جاده‌ی چالوس وقتی به شهر مرزن آباد رسیدید، به‌سمت کلاردشت حرکت کنید و از آنجا به‌طرف عباس‌آباد تغییر مسیر دهید. بعد از طی مسافتی حدود پنج کیلومتر در ابتدای جاده‌ی عباس آباد، در سه‌ راهی پیش‌رو مسیر سمت راست را به‌ روستای پیشنبور ادامه دهید. سپس با گذشتن از میان روستاهایی چون لش‌سر، پیشنبور و بازارسر، وارد جاده پیمبور شوید که آخرین روستای مسیر است و کمی آن‌طرف‌تر جاده‌ی آسفالت تمام می‌شود که باید وسیله‌ی نقلیه خود را در ایستگاه گاز پارک کنید.

اگر با خودروی آفرود به این منطقه سفر می‌کنید، مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید تا نزدیکی دریاچه بروید؛ ولی مسافران خودروهای معمولی باید در انتهای جاده‌ی آسفالت پارک کنند. در ادامه مسیر حدودا بین ۱٫۵ تا دو ساعت راهپیمایی و جنگل‌‌نوردی در پیش دارید که می‌توانید از هوای جنگل و صدای پرندگان نهایت لذت را ببرید. در واقع یکی از لذت‌های این سفر، جنگل‌گردی و کشف مرداب است.

مرداب دریوک در فاصله‌ی ۱۹۸ کیلومتری شهر تهران و در نزدیکی روستای پیمبور کلاردشت قرار دارد و علاوه بر چهار ساعت رانندگی، مسافتی حدود چهار کیلومتر هم پیاده‌روی دارد. برای اینکه موقعیت جغرافیایی دقیق مرداب را روی گوگل مپ پیدا کنید، می‌توانید «Darouk Swamp» یا «مرداب داروک» را جستجو کنید.

 

مطالب مرتبط با مرداب دریوک

برچسب ها

  • مرداب دریوک
  • مرداب دریوک کلاردشت
  • مرداب دریوک مازندران
  • دریوک
  • آدرس مرداب دریوک
  • مرداب دریوک کجاست
  • روستای پیمبور کلاردشت
  • روستای پیمبور

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی: